مؤسسه آمریکایی هادسن: ایران جزء ۸ کشور قدرتمند جهان است مؤسسه آمریکایی هادسن نخستین بار نام ایران را در فهرست سالانه قدرتمندترین کشورهای جهان قرار داد.

در این گزارش آمده است که برجسته‌ترین تحول سال 2015، پیوستن ایران به کشورهای قدرتمند جهان بود و این کشور موفق شد که به هشت کشور قدرتمند جهان بپیوندد.

این موسسه در گزارش خود ایران را «قدرتمندترین کشور شیعه» جهان توصیف کرده و این کشور را همراه با عربستان سعودی در رده هفتم قدرتمندترین کشورهای جهان قرار داده است.

هادسن با بیاناینکه ایران و عربستان سعودی در حال حاضر درگیر بازی با حاصل جمع صفر هستند، نوشته است که کاهش قیمت نفت مشکلاتی برای دو کشور به وجود آورد اما در نهایت هر دو کشور طوری ظاهر شدند که در بین هشت کشور قدرتمند جهان جای گرفتند.

در فهرست هشت کشور قدرتمند جهان که مؤسسه هادسن منتشر کرده است، به ترتیب، آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، روسیه، هند، عربستان و ایران به چشم می‌خورند.

در این گزارش آمده است که آمریکا همچنان در صدر رده‌بندی قدرت‌های جهان قرار دارد زیرا باوجود مشکلاتی که این کشور با آن در سال 2015 روبه رو بود، اقتصاد این کشور همچنان پویا و قابل اعتماد است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.