تا چشم کار می کند اینجا کرامت است

زیارت حضرت معصومه(س) در قم آغازین روز ماه ذیقعده سال 173 ق روز شادمانی خاندان نبوت بود. در این روز مبارک خداوند چشمان موسی بن جعفر(ع) و همسرش نجمه خاتون را به تولد دختری پاک سرشت روشن فرمود.دختری که امام صادق(ع) از سالها پیش آمدنش را بشارت داده بودند که :«… به زودى بانویى از فرزند من در شهر قم دفن مى شود که نامش فاطمه است. هرکسى او را [با معرفت] زیارت کند بهشت بر او واجب مى شود»[1] بانو فاطمه معصومه(س) با هدایت و تربیت پدر و برادر بزرگوارش امام رضا(ع) به مراتب والای پاکی و معرفت نائل شد. مرتبه ای از نورانیت که هنوز از پس قرنها منشأ برکات فراوان برای همه مردم و بخصوص زائران مزار پاک ایشان در شهر مقدس قم است.

امام رضا(ع) زیارت مزار ایشان در قم را همسنگ زیارت خودشان قرار دادند و فرمودند: «مَنْ زارَ الْمَعْصُومَهَ بِقمْ کَمَنْ زارَنی» هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند همانند کسی که مرا زیارت کرده باشد.[2]  این سخن امام رضا(ع حکایت از شدت اتصال و یگانگی آن بانو با وجود مبارک امام رضا(ع) دارد. پس عجب نیست او را “کریمه” بخوانند که به دریای کرامت رضوی متصل است و بی جهت نیست که او را “معصومه” لقب دهند که راه به سرچشمه پاکی یافته است.  اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیَّتُهَاالطّاهِرَهُ الْحَمیدَهُ الْبَرَّهُ الرَّشیدَهُ، التَقِیَّهُ الرِّضِیَّهُ الْمَرْضِیَّهُ سلام بر تو ای پاک سرشت و پاک روش، ای ستوده، ای نیکوکار، ای بانوی رشد یافته و و پاک و پاکیزه، ای بانوی شایسته و پسندیده. زیارت حضرت معصومه(س) در قم اعمال شب اول ذیقعده اعمال روز اول ذیقعده التماس دعا
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.