برجام هیچ دستاورد محسوسی نداشت/ جایگاه روحانی سُست‌تر از قبل شده است

منصور حقیقت‌پور، نمایندهٔ سابق مجلس و از حامیان پیشین برجام  درباره دستاوردهای برجام و تأثیر آن در افکار عمومی گفت: برجام در یک سال گذشته دستاورد جدی و محسوسی نداشته است و دولت باید پاسخگو باشد.

 

وی افزود: از طرفی برجام اصلی‌ترین تهدیدها مانند تشدید تحریم، مسئله حقوق بشر و مسئله نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی کرد و گشایش هایی را در خصوص گداخت هسته‌ای و همچنین افزایش خروجی صادرات نفتی از 1 میلیون بشکه به 2.5 میلیون بشکه را فراهم کرد.

 

عضو سابق کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با شاره به پیش بینی بدعهدی آمریکا و غرب در ماجرا برجام گفت: این قبیل مسائل را در ساختار مقررات پیش بینی کردیم و مکانیزم برگشت‌پذیری مقدور است.

 

نماینده سابق استان اردبیل با شاره به توان برگشت مجدد به غنی سازی 20 درصد گفت: این کار مانند باز کردن چند شیر فلکه می‌باشد. مدعیان نقض برجام عصبانی نباشند!

 

حقیقت پور ضمن اذعان به خصومت بیشتر آمریکایی ها نسبت به قبل از برجام گفت: سایه سنگین شِمر و شیطان بالاسر اروپایی‌ها است و اجازه نمی‌دهند ما به اهداف خود برسیم. آمریکا دنبال تغییر رفتار ایران در حوزه کمک به حزب‌الله و نهضت‌های آزادی است ولی ایران از جوهره‌‌ انقلاب دست بر نمی‌دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که دولت باید در برابر  افزایش خصومت و دشمنی‌ها چه عکس‌العملی نشان دهد؟ ضمن انتقاد از محتاط بودن وزارت خارجه عنوان داشت: شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی قانوناً  مسئول کنترل برجام هستند و اگر اینگونه پیش برود، ایران به جای اولش باز خواهد گشت.

 

این نماینده سابق مجلس اضافه کرد: برجام انتخاب بین بد و بدتر بود و ما در مجلس حامی حل مشروط مسئله هسته‌ای بودیم. دولت، برجام را فتح الفتوح اعلام کرد که متأسفانه اشتباه بود.

 

حقیقت پور ضمن تأکید برسست‌تر شدن جایگاه رئیس جمهور در یک سال گذشته، بیان داشت: روحانی آب، هوا و گرد و غبار مملکت را به برجام وصل کرد. این امر حتماً در انتخابات آینده نمود پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.