برجام مشکلات اقتصادی را حل نکرد/ چون حامی دولت و برجام بودم رأی نیاوردم

محمدباقر شریعتی، نماینده مجلس نهم با اشاره به تأثیر برجام در افکار عمومی پس از گذشت یک سال، اظهار داشت: در موضوع برجام،  تفاوت نگاه دنیا با نگاه توده مردم، انتظارات مردم را بیشتر می‌کند!

 

شریعتی تصریح کرد: مردم پس از برجام منتظر پیامد های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند. البته این پیامدها زمان‌بر است و مسئولین باید وضعیت برجام را برای مردم شفاف کنند و به آنها بگویند برجام در چه مرحله‌ای است و به کجا خواهید رسید.

 

وی افزود: مردم در یک سال گذشته به دنبال تحول در جامعه و لمس اثرات برجام بودند اما دنیا نگاه بلند مدت و بنیادی  به برجام دارد تا ببیند چه اثراتی بر غرب و علی الخصوص ایران دارد. در عمل برجام تا امروز خوب و  به سمت اجرایی شدن پیش می‌رود.

 

شریعتی گفت: در حال حاضر نظام بین المللی، منطق ایران را قبول کرده است و در موضوعات بین‌المللی دغدغه‌‎ای نداریم.

 

نماینده سابق مردم خوزستان با تأکید بر اینکه برآیند برجام در افکار عمومی پس از گذشت یک سال مثبت است، گفت:  برجام ایران را در دنیا عزت‌مند کرد و علاوه بر اینکه ایران مورد احترام فراوان قرار می‌گیرد، پرچم کشور نیز در کنار شش پرچم بزرگ دنیا قرار گرفت. این مسئله در دینا و نگاه مردم بسیار مهم است.

 

وی با اشاره به مثبت شدن تراز اقتصادی کشور گفت: مسائل اقتصادی کشور تا به امروز حل نشده است ولی در مسیر حل شدن قرار دارد.

 

شریعتی با اشاره به دست نوشته جنجالی خود در جلسه تصویب برجام گفت: در آن شرایط احساس کردم بعضی از نمایندگان محترم در مجلس نظر مخالف دارند و نظرشان هم محترم بود. ولی خواستم با این شعار تشویقشان کنم تا به برجام رای بدهند. در افزایش تعداد موافقین هم موفق بودم و اگر دوباره برگردم این کار را خواهم کرد.

 

 

وی در پاسخ به “رأی نیاوردن در مجلس دهم” با اشاره به ناقص بودن فرایند انتخاب افراد به عنوان نماینده در مجلس اذعان داشت: مردم در حوزه انتخابی می‌دیدند که من طرفدار دولت و برجام هستم و حس می‌کردند با رأی دادن به شخص دیگری مشکلاتشان حل می‌شود. از طرفی مردم فقط به مشکلات و مسائل حل نشده خود نگاه می‌کردند؛ این نوع مواجهه نگاه کامل و سازنده‌ای نیست.  

 

شریعتی در پایان با اشاره به تصویب تاریخی مجلس در 20 دقیقه گفت: معمولا آقای لاریجانی در امور و مسائل مختلف با بیرون و داخل مجلس مشورت می‌کند. او در عمل خوب از موقعیت استفاده کرد و توانست برجام را به یک جا برساند        !

منبع: خبرگزاری دانشجو

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.