وقتی فرزندان در خانه حاکم می شوند

 

 

 

 

 

 

 

 

فرزند سالاری امروزه مشکل بسیاری از والدین بوده و از آن گله مندند که ریشه در رفتارهای خودشان دارد.

امروزه پدیده فرزند سالاری به دلیل ترس از آینده کودک و کاهش این نگرانی ها توسط والدین سعی شده تا تمام خواسته های آنان را برآورده و در این راه حتی از نیازهای خود نیز می گذرند.

ادامه

ناهید ازغندی روانشناس کودک اظهار داشت:>

وجود صمیمیت میان والدین و فرزندان تا جایی مجاز بوده که اقتدار پدر و مادر نقض نشده و اگر تمام خواسته کودک بی چون و چرا انجام شود باعث ایجاد فشارهای جسمی، روانی و حتی اقتصادی بر دوش والدین شده و در نتیجه فاصله بین کودک، پدر و مادر ایجاد خواهد شد.

ازغندی گفت:یکی دیگر از مشکلات فرزند سالاری ایجاد اعتماد به نفس کاذب در کودک شده زیرا معمولا خواسته های فرزندان براساس رقابت میان همسالان شکل گرفته و در صورت عدم برآورده شدن آن مشکلات روحی از جمله خشم، نفرت، خود شیفتگی، احساس ضعف و ناتوانی در او ایجاد می شودو این روانشناس کودک در پایان خاطر نشان کرد:در یک خانواده سالم صمیمی تر برآورده شدن خواسته های هر یک از اعضا در حد نیاز، نظر خواهی، بیان اعتقاد و انتقادات البته با حفظ اقتدار پدر و مادر و تعامل صحیح اعضای خانواده با یکدیگر وجود دارد.

 

منبع : خبرنگاران جوان

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.