صعود طلاق و سقوط ازدواج در یازده ماه نخست سال 94!

 

 

دولتی‌ها علاوه بر بی‌اعتنایی به هشدارهای کارشناسان در مورد بحران پیری جمعیت بعضا پا را فراتر گذاشته و به مخالفت با سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت می‌پردازند. ولی اله سیف، رئیس بانک مرکزی که مشخص نیست به چه علتی سخنران افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست بود رشد صنعت و افزایش جمعیت را دو عامل تخریب محیط زیست معرفی کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد در یازده ماهه نخست سال ۱۳۹۴، طلاق ۱ درصد رشد داشته و ازدواج ۴ درصد کاهش یافته است؛ این آمار شامل ۶۲۷ هزار و ۸۱ واقعه ازدواج و ۱۴۶هزار و ۹۸۰ واقعه طلاق است.

فاطمه رهبر، نماینده شهر تهران در مجلس با انتقاد از روند رو به رشد طلاق در کشور اظهار داشت با توجه به روند صعودی آمار طلاق در کشور در چند سال اخیر و همچنین کاهش آمار ازدواج، رسیدگی به این موضوع بیش از پیش اهمیت دارد که در این راستا بررسی مساله طلاق در اولویت برنامه های فراکسیون زنان قرار دارد.

این در حالی است که معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اقدامات این معاونت در زمینه اجرای سیاست‌های کلی جمعیتی صراحتا اعلام کرد این معاونت تنها در یک بند از این سیاست‌ها همکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه تسهیل ازدواج و ارائه مشاوره به خانواده‌ها و جوانان است.



در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به سیاست‌های ضدجمعیتی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری هشدار داد و این معاونت را در کنار وزارت بهداشت و وزارت علوم، به عنوان مثلث مقاومت در برابر جوان‌سازی جمعیت معرفی کرد.

در زمینه همین شاخص‌ها موسسه آمار ترکیه اعلام کرد که موسسه دولتی آمار ترکیه، در سال گذشته ۶۰۲ هزار و ۹۸۲ زوج در این کشور ازدواج کرده‌اند و در همین دوره تعداد زوج های طلاق گرفته به ۱۳۱ هزار و ۸۳۰ نفر رسیده است.

دولتی‌ها علاوه بر بی‌اعتنایی به هشدارهای کارشناسان در مورد بحران پیری جمعیت بعضا پا را فراتر گذاشته و به مخالفت با سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت می‌پردازند. ولی اله سیف، رئیس بانک مرکزی که مشخص نیست به چه علتی سخنران افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست بود رشد صنعت و افزایش جمعیت را دو عامل تخریب محیط زیست معرفی کرده و گفت: «قصد داریم از جهت‌گیری‌های بشر برای ایجاد مخاطره در محیط زیست جلوگیری کنیم تا کمتر شاهد تخریب محیط زیست باشیم».

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.