سرطان‌های پوستی از عوارض خالكوبی است

عفونت حاصل از خالكوبی ممكن است بسیار حاد باشد به طوری كه 7 تا 10 روز بعد از تاتو شروع می شود خالكوبی ابرو نیز سبب التهاب شدید چشم، ابرو و پیشانی می‌شود كه به این عارضه سلولیت گفته می‌شود.

 

شایع شدن خالكوبی در سالهای اخیر كه بیشتر به دلیل زیبایی انجام می‌شود، باعث بروز عوارضی بر روی بدن فرد می‌شود كه این عوارض در اكثر موارد می‌توانند بسیار خطرناك باشند از جمله این عوارض تاثیری است كه می‌تواند بر روی بافت مغز بگذارد و مشكلات زیادی را برای فرد ایجاد كند.

 با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشكی مشخص شد كه عمل خالكوبی از نظر بهداشتی بسیار خطرناك است و شامل عوارض زودرس و دیررس می شود.

 ممكن است فرد حساسیت بیش از حد به آفتاب پیدا كند چرا كه بعضی مواد رنگی، نور را بیش از حد معمول جذب می كند و باعث آفتاب سوختگی شدید می شود.

 یكی از عوارض خالكوبی كه ممكن است بعد از 20 تا 30 سالگی بروز كند، سرطانهای پوستی از جمله B.B.C و S.C.C است و در موراد نادری هم سرطان بسیار خطرناك پوستی بنام ملانوم در تاتوهای قدیمی گزارش شده است.

 از هرگونه تاتو در ابرو، پلك چشم، لب و یا در بدن خودداری شود چرا كه پاك كردن آن معضل بزرگی است و باید از لیزر استفاده شود و فرد باید متحمل هزینه سنگین و درد زیاد شود و نهایتا موهای آن قسمت از بدن را از دست خواهد داد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.
  • شعار سال

    آپلود عکس
  • حاج قاسم

    آپلود عکس
  • نماهنگ زیبای مدافعان حرم

  • پند هاي امام علي عليه السلام

  • همسنگران

    همسنگران