رسانه‌های انگلیسی‌زبان؛ در فلوجه چه خبر است؟/ رهبری بی‌بدیل ایران/ آمریکا نگران شد

فلوجه در فلوجه چه خبر است؟/ رهبری بی‌بدیل ایران/ آمریکا نگران شد

 

رسانه‌های انگلیسی‌زبان با انتشار گزارش هایی به بررسی آخرین وضعیت موجود در نبرد فلوجه پرداخته اند.

 روزنامه نیویورک تایمز (nytimes) گزارشی را زیر عنوان “تلاش‌ها به رهبری ایران برای بازپس گیری فلوجه از داعش، آمریکا را نگران کرده است” به این موضوع اختصاص داد.

 

 

در ابتدای این گزارش آمده است: فرماندهان آمریکایی در خط مقدم نبرد سوریه حضور دارند و تلاش جدیدی را برای پس گرفتن رقه، پایتخت داعش، از این گروه آغاز کرده اند. اما در عراق قضیه کاملا متفاوت است.

 

 

 

نیویورک تایمز افزود: در این کشور، ایران است که عملیات برای بازپس گیری فلوجه از جهادی ها و شبه نظامیان داعش را رهبری می کند و نقش آمریکا کمرنگ شده است.

 
 

 

  این روزنامه آمریکایی نوشت: در حومه فلوجه، ده ها هزار سرباز عراقی، افسر پلیس و شبه نظامیان مورد حمایت ایران برای تهاجم نهایی و تصرف این شهر آماده می شوند.

 

 

 

نیویورک تایمز در ادامه مدعی شد: این وضعیت، نگرانی ها از به راه افتادن حمام خون فرقه ای در فلوجه را افزایش داده است.

 

براساس این گزارش، ایران در این نبرد نقش مشاوره نظامی را ایفا می کند و قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد ایرانی در محل حضور دارد تا به پیشبرد عملیات کمک کند.

 

 پایگاه خبری روداو (rudaw) نیز در گزارشی  زیر عنوان “مردان نظامی ایران، نقش قابل توجهی را در نبرد فلوجه ایفا می کنند” به این موضوع پرداخته است.

 

 

 

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: مشاوران نظامی ایران در حال ایفای نقشی مهم و کلیدی در جهت آزادسازی شهر فلوجه از دست گروه داعش هستند.

 

 یک فرمانده شبه نظامیان شیعه عراق به روداو گفت: نقش برادران ما یعنی مشاوران ایرانی، قابل توجه و مهم است. آن ها مهارت های بسیار زیادی در رویارویی با دشمن دارند.

 

 

 

براساس این گزارش، وی در عین حال افزوده که تعداد مشاوران ایرانی حاضر در نبرد فلوجه زیاد نیست.

 

 

 

روزنامه انگلیسی گاردین (guardian) نیز نوشته، ده ها داعشی در حمله نیروهای عراقی به فلوجه کشته شده اند.

 

 

 

براساس این گزارش، “هادی العامری” فرمانده سپاه بدر که مورد حمایت ایران می باشد تاکید کرد: نبرد نهایی برای بازپس گیری کامل فلوجه  از داعش طی چند روز آینده کلید خواهد خورد و برای هفته های بعد به تعویق نخواهد افتاد.

 

 

 

گاردین نوشت: این اظهارات فرمانده سپاه بدر درحالی منتشر شده که گزارش های جدید حاکی از آن هستند که مردم این شهر تحت محاصره، با کمبود شدید مواد غذایی مواجهند.

 

 

 

العامری افزود: فاز اولیه حمله به فلوجه که از روز دوشنبه آغاز شد درحال نهایی شدن است و منجر به محاصره کامل این شهر که در 50 کیلومتری غرب پایتخت عراق قرار دارد شده است و فاز نهایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:جام نیوز

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.