رسالت حوزه علميه در كنار تعليم و تعلم، مراقبت از حاكميت ولايت فقيه است

 
 

آيت الله محمد يزدي چهارشنبه شب درسي و ششمين جلسه از دور هفتم مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه اظهار داشت: رسالت حوزويان در درجه اول حراست و مرزباني از حاكميت اسلام و ولايت فقيه و در درجه بعدي ترويج و تبليغ آن در جامعه است.


وي ادامه داد: رسالت حوزه علميه قم در كنار تعليم و تعلم و خداشناسي، مراقبت از حاكميت ولايت فقيه و حفظ نظام است، اگر در كلاس درس و يا در هر جلسه اي هستيم، وظيفه داريم حاكميت ولايت فقيه را به ديگران معرفي كنيم.

ادامــــه

 

آیت الله یزدی گفت: بايد از فكر و انديشه طلبه ها نسبت به مساله ولايت فقيه و حاكميت آن و آينده حوزه و نظام مراقبت كرد و مباني حاكميت و ريشه ولايت فقيه را به طلبه ها شناساند.

 


رئيس مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: حوزه مركب از بخش هايي همچون مراجع، استادان و طلبه ها بوده و نمايندگان در بخش دوم و سوم هستند و از حوزه انتظاراتي وجود دارد و آن هم حاكميت ولايت فقيه بعد از سرنگوني رژيم شاهنشاهي است.

 


آيت الله يزدي ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب، نظامي بر پايه مباني ديني، ارزشي، اسلامي و ولايت فقيه در اين كشور حاكم شده است، اين حاكميت را حوزه بايد حفظ و نگهباني كند، اول ولايت فقيه و حاكميت را بشناسد و بعد آن را در جامعه تبليغ كند.

 


رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم به بيانات رهبر معظم انقلاب در مورد انقلابي بودن حوزه اشاره كرد و افزود: انقلابي بودن به معناي اين است كه انقلابي رژيمي را سرنگون كرده است و بعد از آن حاكميت حكومت اسلامي كه امام راحل در نجف اشرف تدريس كردند در كشور حاكم شد و بايد حفظ شود.

 


وي بيان داشت: امام راحل ۱۰ سال عهده دار اين حكومت و رهبري جامعه اسلامي بود و بعد از ايشان، رهبر فرزانه انقلاب عهده دار حاكميت جامعه و نظام اسلامي شدند و تا به امروز با تدبير، شجاعت، دشمن شناسي و مديريت، نظام را از همه مشكلات به سلامت عبور داده اند.

 


آيت الله يزدي گفت: انقلابي بودن، يعني حفظ و حراست حاكميت ولايت فقيه از توطئه هاي دشمن و به فرموده رهبر انقلاب، دشمن به دنبال از بين بردن حاكميت اسلام، قرآن و ولايت فقيه است و تنها به دنبال اين نيست كه چرا انرژي هسته اي، سپاه و نيروي زميني داريد ومي خواهيد استقلال فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي داشته باشيد.

 


وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انسان بايد خود را از همه آلودگي ها پاك كند و بداند كه ارزش او بالا است، گفت: علم بدون تزكيه ارزشي ندارد؛ عالم زماني موثر خواهد بود كه بتواند علم و تزكيه را با هم داشته باشد.

 


وي بيان داشت: اگر در كنار علم، خدا و تزكيه نباشد، فضيلت ها ظاهري است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.