در آستانه ماه رجب، ماه استغفار و بندگی خداوند

نتیجه تصویری برای این رجبیون

 

از حضرت رسول اکرم (صلى الله علیه و آله وسلم) روایت شده كه ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگ با كافران در این ماه حرام است.
ایشان فرمودند: رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است.
كسى كه یك روز از ماه رجب را روزه دارد مستوجب خوشنودى بزرگ خدا گردد و غضب الهى از او دور گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.
از امام موسی کاظم (علیه السلام) نقل شده است كه هر كس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد آتش جهنم به اندازه یک سال راه، از او دور شود و هر كس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب گردد.
و همچنین فرمودند: كه رجب نام نهرى است در بهشت، از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر، هر كس یك روز از رجب را روزه دارد البته از آن نهر بیاشامد.
حضرت صادق (علیه السلام) فرمودند كه حضرت رسول (صلى الله علیه و آله و سلم) فرمودند كه ماه رجب ماه استغفار امت من است؛ پس در این ماه بسیار طلب آمرزش كنید كه خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را أصب مى‏گویند، زیرا كه رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار نازل مى‏شود، پس بسیار بگوئید: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ
دعاها و اذکار زیادی در این ماه وارد شده است، برای افرادی که به دنبال فرصت های طلایی زندگی می گردند این یک فرصت فوق العاده برای پاک نمودن خود و نزدیک شدن به خدا است.
با یک برنامه ریزی روزانه منظم می توان از کمال برکات این ماه پر مهر و پر برکت استفاده کرد.

دو روز تا ماه رجب مانده است.


 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.