بعثت؛ هنگامه بیداری

 

خبرگزاری فارس: بعثت؛ هنگامه بیداری


امروز آمریکا سمبل طاغوت زمان و دجال زمانه است. او با فشار از بیرون و گمانه زنی با عناصر سست در داخل می خواهد مشعل فروزان انقلابی را که با انفجار نور پدید آمد، خاموش کند و به ملت ها بگوید دیگر مشعلی برای هدایت، وجود ندارد.

 روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:

بعثت نبی اکرم (ص) راه فلاح و رستگاری را برای بشر هموار کرد و راه های آسمان را فراروی زمینیان قرار داد و فصل بیداری را به عنوان یک فصل جاویدان در پیش دیدگان انسان گشود. پیامبر خاتم (ص) آمد و نخستین پیام او دعوت به اخلاق بود. او آمد تا با دعوت به علم، دست بشر را بگیرد و از ظلمات جهل، برهاند. او برای نفی الهه ها آمد تا مردم را به پرستش «الله»، معبود حقیقی دعوت کند. معبودی که هم عزیز است و هم لطیف.خداوند با ارسال آخرین رسول خود، بر بشریت منت گذاشت تا بتواند از تاریکی های جهل، رهایی یابد و در وادی نور قدم نهد و از سقوط به دره دهشتناک نار، رهایی یابد.

ادامـــــــــــه


پانزده قرن است که از نزول اولین آیه های نور بر قلب نازنین پیامبر اعظم (ص)
می گذرد. بشر، مسیر تاریخ خود را با ترنم این آیه ها تنظیم می کند. مسلمانان با این آیه ها تمدن نورآگین خود را پایه گذاری کردند. امروز پس از گذشت پانزده قرن، هنوز پیام های نورانی قرآن، طراوت و تازگی دارد و دل ها را می رباید و در پنج قاره جهان، مخاطب خود را حفظ کرده است.
انقلاب اسلامی ایران نزدیک به چهار دهه قبل با همین آیه های نورانی پدید آمد و بزرگمردی از سلاله خاتم النبیین (ص) پرچمدار بیداری ملت ایران شد و قدرتی را در سرزمین ما سامان داد که پشت ابرقدرت ها را می لرزاند. امام خمینی (ره) مسیر تاریخ بشر را که با مدرنیسم، سر از کفر لیبرالیسم، فاشیسم و کمونیسم درآورده بود، تغییر داد و الهیات رهایی بخش را در دستور کار آزادگان جهان قرار داد. او با همان شعار «قولوا لا اله الا تفلحوا» به میدان آمد. شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، ترجمان همین شعار نبی اعظم (ص) بود. امام خمینی (ره) کفر به طاغوت و نفی سلاطین شرق و غرب را در دستور کار خود نهاد و به ملت ها آموخت بدون هیچ ترس و واهمه ای با اعتماد به خدا، به حریت و آزادگی برسند.
امام (ره) به بشریت آموخت آزادی فقط در پرتو بندگی خدا به دست می آید و راه گریز از بندگی شیاطین شرق و غرب، تمسک به قرآن و فرامین الهی است. او در اواخر حیات دنیوی خویش صدای شکسته شدن استخوان های مارکسیسم را شنید و نوید پیروزی بر دیو لیبرالیسم و رهایی از آموزه های شیطانی مدرنیسم را سر داد. فریاد او بیداری اسلامی را در سراسر جهان اسلام و بیداری انسانی را در سراسر زمین پدید آورد. اکنون ما در دورانی به سر می بریم که هر روز شاهداخبار خوشی از گسترش اسلام در گستره دل های انسان ها در چهارگوشه جهان هستیم.
شیاطین امروز برای سد بیداری اسلامی در جهان اسلام، نسل کشی به راه انداخته اند. 
آنها زنده سوزی، سر بریدن و وحشیانه ترین شکل کشتارهای جمعی را برای ترساندن مردم از گرایش به اسلام و قرآن، در دستور کار خود دارند. کاری که طواغیت در برابر پیامبران علیهم السلام انجام می دادند و تصور می کردند می توانند جلوی تابش نور انبیای الهی را بگیرند و مانع پیروزی آنها شوند.
امروز آمریکا سمبل طاغوت زمان و دجال زمانه است. او با فشار از بیرون و گمانه زنی با عناصر سست در داخل می خواهد مشعل فروزان انقلابی را که با انفجار نور پدید آمد، خاموش کند و به ملت ها بگوید دیگر مشعلی برای هدایت، وجود ندارد. امروز آمریکا به دنبال تغییر گفتار و سپس تغییر رفتار ماست. امام (ره) با قیام نورانی خود، با تأسی به پیامبر اکرم (ص) ثابت کرد 
آنکه باید گفتار خود و نیز رفتار خود را تغییر دهد، دشمن است نه ما. گفتگو با دشمن در حد ضرورت و به شرط روشنگری، شرط عقل است، اما گفتگو برای گفتگو، ما را به دالانی تو در تو هدایت می کند که انتها ندارد. انتهای این دالان را دشمن تعیین می کند نه ما!
هیچ پیامبری از راه گفتگو، بر مشرکان و کفار غلبه نکرده است. آنجا که شمشیر لازم بوده، آن را در غلاف گفتگو فرو نبرده است. مصاف ملت ما با آمریکا طی نیم قرن اخیر، مسبوق به سابقه است. آمریکایی ها لحظه ای از خصومت ورزی کم نگذاشته اند. دلیلی ندارد ما در این سوی میدان در عزم خود برای استقامت، لحظه ای را فروگذار نماییم.بعثت، هنگامی است که در آن به استقامت و مقاومت فکر شود. بعثت، هنگامه بیداری است. حتی یک لحظه غفلت از پیام های نورانی بعثت، ممکن است ما را به قهقرا ببرد.

منبع:خبرگزاری فارس

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.