بازتاب خارجی انتقال محموله اس300 به ایران/ از نگرانی اسرائیل تا تایید مسکو

 









رویترز در این باره نوشت: روسیه بخش نخست از محموله سامانه دفاعی موشکی پیشرفته  اس300 را به ایران منتقل کرد. تا تهران به تکنولوژی پیشرفته ای مجهز شود که دریافت آن پیش از امضای توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 متوقف شده بود.

ادامه

pan style="color: #000000; font-family: tahoma,arial,helvetica,sans-serif; font-size: small;">تولید سامانه دفاعی موشکی زمین به هوای اس 300 برای نخستین بار در جنگ سرد و در سال 1979 به تولید انبوه رسید. این سامانه یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاعی موشکی در نوع خود است و به گفته مقامات این سامانه می تواند از فاصله 150 کیلومتری با جنگنده های متعدد و موشک های بالستیک مقابله کند.

رویترز در ادامه گزارش خود می نویسد: موافقت روسیه با ارائه محموله اس 300 به ایران نگرانی های بسیاری را در اسرائیل ایجاد کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری تاس روسیه نیز در این باره نوشت: معاون نخست وزیر روسیه انتقال اولین بخش از محوله اس300 به ایران را تایید کرد و گفت: روسیه فروش سیستم های اس 300 به ایران را آغاز کرده است و این توافق تا پایان سال جاری میلادی به اتمام می رسد.

وی افزود: روسیه نخستین بخش از سیستم های اس300 را به ایران ارسال کرده است. وی گفت: ما اقدامات خود را برای اجرای توافق با ایران آغاز کرده ایم. آنها پرداخت کرده اند و ما به فروش رسانده ایم.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.