پهپادهای پیچیده می‌سازیم ولی سنگ پا و شکلات را از خارج وارد می‌کنیم

 

 

 

 

 

 

 

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در نشست بسیج اساتید که در دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است ضمن تبریک برای نابودی داعش گفت: عمق این خطر هنوز برای عده‌ای روشن نیست، چون منطقه خطر با ما فاصله زیادی داشت و بزرگی این پیروزی هم هنوز برای بسیاری از مردم مشخص نشده است. آینده نگری، تحقیق درست و فهم مسئله مهم‌تر از غلبه بر دشمنان بود که در همین روزهای اول پدید آمدن این غده رهبر انقلاب آن را به خوبی تشخیص داد و در آن شرایط پذیرش این مسئله و حضور مستشاران ایران و به کارگیری محور مقاومت برای غلبه بر این غده سرطانی ابعاد مهمی بود که با تشخیص به موقع رهبر معظم انقلاب میسر شد. 


وی ادامه داد: پیروزی بر داعش به این خاطر اهمیت داشت که جبهه غربی عبری عربی همه در کنار هم قرار گرفته و اقرار کردند که این گروه را ساخته و طراحی کردند و از آن حمایت و پشتیبانی می‌کردند. عملیات هایی که انجام شد همگی توسط آن‌ها مدیریت می‌شد به همین خاطر غلبه بر داعش اهمیت زیادی داشت چرا که آن یک دشمن بزرگ بود و آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان از آن حمایت می‌کردند.

حاجی زاده اضافه کرد: اگر به سوابق گفته‌ها و خروجی مراکز مطالعاتی صهیونیست‌ها و کشورهای غربی نگاه کنید متوجه می‌شوید که این طرح پیش از این توسط اندیشکده‌های اسرائیلی، انگلیسی و آمریکایی از قبل طراحی شده بود و مسئله مهم این است که آنها، چون توان غلبه بر ایران و کشورهای منطقه را نداشتند از این طراحی استفاده کردند تا قدرت و توان خود کشورهای منطقه را علیه مسلمانان همین مناطق به کار بگیرند. جنگ‌های داخلی طولانی مدت افغانستان هم از این نوع بود همچنین درگیری‌های داخلی که ایران در اوایل انقلاب و با پدید آمدن منافقین به آن دچار شده بود نیز از همین جنس بودند.

وی در ادامه بیان داشت: این مسائل و برپا کردن چنین جنگ هایی به این خاطر بود که آن‌ها قدرتی برای مقابله با ملت ایران نداشتند و مجبور بودند از توان منطقه برای غلبه بر همین منطقه استفاده کنند به همین خاطر در حوزه هایی که امکان ورود داشته باشند ورود پیدا می‌کنند و گسل هایی را فعال می‌کنند و کنار می‌نشینند به عنوان مثال مسائل قومی مذهبی و ملی گرایی از همین گسل هاست که از آن‌ها دشمن برای ناآرامی استفاده می‌کند به همین خاطر دشمن به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان که فاقد سلاح بودند حمله کرده و همه دنیا را علیه آن‌ها متحد می‌کرد یک روز بوش پدر و پسر می‌آیند تا با ایجاد سایه جنگ منطقه را استثمار کنند و یک روز اوباما روی کار می‌آید تا با پنبه سر ببرد و روز دیگر هم ترامپ با دیوانه بازی و به هم زدن تعهدات سر کار می‌آید تمامی این‌ها تاکتیک است، اما راهبرد برای دشمن تغییر نکرده است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به تسلیحات نظامی ایران گفت: اگر موشک نداشتیم کشورهایی که ما آن‌ها را عددی حساب نمی‌کنیم مانند رژیم صهیونیستی بر ما تهاجم می‌کردند.

وی ادامه داد: در همین روزهایی که اخبار اختلاس و دزدی را می‌شنویم در جبهه مدافعین حرم در مقابل داعش بسیجیانی هستند که از حریم دفاع می‌کنند و مانند شهید حججی در این راه شهید می‌شوند.

حاجی زاده تاکید کرد: امروز ما پهپادهای پیچیده می‌سازیم و پمپ‌های هوشمند را خودمان تولید می‌کنیم، ولی سنگ پا و دوغ را از خارج وارد می‌کنیم سامانه پدافندی را خودمان می‌سازیم، اما بیسکوئیت و شکلات باید از خارج وارد کشور شود. تا وقتی شرایط این گونه باشد چگونه می‌خواهیم تولید اتفاق بیفتد و اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: دشمنان ما برای پیاده سازی اهداف خود و تهدیدات شان نیاز داشتند از خود ما استفاده کنند و همه چیز از درون کشور اتفاق می‌افتد و آن‌ها در بیرون از کشور قدرتی ندارند و بر همین اساس حل مشکلات داخلی هم فقط و فقط در داخل انجام می‌شود البته نیاز به حمایت جمعی می‌خواهد و صرفا با ورود دولت و مجلس این مشکلات حل نمی‌شود همان طور که مردم همه و همه در دوران دفاع مقدس پای کار آمدند الان هم باید پای کار بیایند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: اگر از من بپرسند مهمترین دغدغه ام چیست من به عنوان یک سرباز ولایت و خادم نظام دغدغه ام مشکل بیکاری و فقر مردم و مشکلات اقتصادی است ما نگران دشمنان خارجی نیستیم، چون می‌دانیم کاری از آن‌ها برنمی آید آن‌ها روزی که ما دست مان خالی بودو حتی سیم خاردار نداشتیم نتوانستند کاری از پیش ببرند امروز که ما تجهیزات کاملی داریم اگر بخواهند کوچکترین غلطی بکنند با مشت کوبنده مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اتحاد ملت ایران گفت: اگر ملت ایران منسجم و یکپارچه دست به دست هم بدهد می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و با اتکا به امکانات و قدرتی که درداخل داریم و امنیتی که در حال حاضر وجود دارد می‌توان در سایه امنیت مشکلات را حل کرد.

حاجی زاده اضافه کرد: قاسم سلیمانی سردار سپاه در برابر داعش جنگید، اما امروز قاسم سلیمانی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه تهران و استان‌های کشور کیست ما اگر همت کنیم و پیش قدم شویم می‌توانیم مشکلات را که البته مشکلات لاینحلی نیستند حل کنیم.

وی اظهار داشت: تاکنون من در حوزه هوا فضا نشده درخواستی داشته باشم که به نتیجه نرسد این مسئله یعنی هر موضوع و هر مشکلی به هر شکلی باشد قابل حل است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: یک مجموعه قرارگاه نوآوری توسط هوافضای سپاه پاسداران به وجود آمده که در دانشگاه‌های مختلف موسساتی را ایجاد کرده که در حال حاضر حداقل ۱۰ دانشگاه موسسه شهید مقدم دارند و مسائل و درخواست‌ها به این موسسات ارجاع شده و بیش از ۶۰ پروژه توسط این موسسه انجام شده است تمامی این‌ها در یک مجموعه دانشگاهی انجام شده است.
 
منبع: خبرگزاری دانشجو
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.