وزیر اطلاعات و برکناری یک مسئول به‌خاطر دریافت پول

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: جامعه زمانی رشد می‌کند که دو نیاز اصلی آن یعنی اقتصاد و امنیت تامین شود و جامعه‌ای که اقتصادی پویا نداشته باشد و نیاز انسانها به نحو مناسب تامین نشود از آن جامعه انتظار رشد و بالندگی معنوی نیز نخواهیم داشت.

 

وی افزود: خداوند وقتی از مردمی مانند سرزمین مکه انتظار عبودیت و فرهنگ را دارد اول اقتصاد آنها را روبه‌راه می‌کند و بعد امنیت را برقرار می‌کند و بعد می‌گوید این خانه را بندگی کنید.

 

وزیر اطلاعات دولت یازدهم ادامه داد: اگر مردم احساس امنیت پیدا کنند خود به خود از عهده سرمایه معنوی خودشان برمی‌آیند و آرامش در دلهای مومنان حاصل می‌شود.

 

وی تصریح کرد: امنیت و آرامش باید در کنار یکدیگر باشد و فعالان اقتصادی این اطمینان را حاصل کنند که از تمام جهت به حقوق آنها متعرض نمی‌شوند.

 

علوی در همین زمینه افزود: ما بعنوان بازوی امنیتی نظام باید امنیت و آرامش جامعه را برقرار کنیم.

 

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات شرایط را فراهم می‌کند که سلامت اقتصادی در جامعه برقرار شود و مدیریت لازم در این امر را انجام داده تا فعالان اقتصادی بتوانند در آرامش به فعالیت خود ادامه دهند و در این زمینه به آنها کمک نیز می‌شود.

 

وی تصریح کرد: مواردی بوده که افراد سرمایه‌گذار و دارایی‌های آنها در واحدهای تولیدی در آستانه زمین خوردن بوده که با مساعدت این وزارتخانه جلوی این کار گرفته شده و شرایط دوباره برای آنها هموار شده است.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید از نعمات الهی استفاده کنید اما به حقوق دیگران تعرض نکنید و در مسیر فعالیتهای اقتصادی تقوای الهی را پیش بگیرد.

 

علوی یادآور شد: دین اسلام می‌گوید انسانها باید دارایی داشته باشند اما این دارایی از مسیر درست و حلال و صحیح تامین شود و فساد و ضایع کردن حقوق دیگران را نباید مد نظر قرار داد. اگر به دنبال شکوفایی اقتصادی و فرهنگی در جامعه

باشیم و ایمان جامعه بیشتر شود و امنیت و آرامش را در جامعه ایجاد کنیم مردم نیز به حاکمیت علاقه‌مندتر می‌شوند.

 

وزیر اطلاعات همچنین گفت: اقتصاد در جامعه باید با امنیت و سلامت همراه باشد و اگر امنیت نباشد و سرمایه‌دار آن را احساس نکند نمی‌تواند به درستی به فعالیت خود ادامه دهد.

 

وی گفت: سرمایه‌گذاران اقتصادی و تولیدکنندگان مانند سرداران سیاسی هستند و باید از آنها حمایت شود.

 

علوی در ادامه صحبتهای خود در خصوص فساد اداری در کشور گفت: در مواردی مشاهده می‌شود که افرادی چیزی را امضاء نمی‌کنند که این امر خود فساد است و اگر فعالان اقتصادی با این موارد شدند باید آنها را به اعلام کنند تا با آنها برخورد

شود.

 

وی یادآور شد: رئیس جمهور از همان اول دولت، دستور دادند مراقب باشید و اگر خلافی مشاهده شد بلافاصله برخورد و به وی اطلاع داده شود. بطور مثال در مقطعی در یکی از دستگاه‌ها یک مسئول برای دادن امتیاز پول مختصری گرفته بود اما

وقتی این موضوع را مطلع شدیم، با آقای رئیس جمهور آن را در میان گذاشتیم و رئیس جمهور در واکنش به این موضوع دستور به برکناری آن مقام را صادر کرد.

 

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به موضوع دریافت فیشهای حقوقی گفت: عده ای می‌آیند فیشهایی را باب می‌کنند. دولت فسادستیز است و با چنین مواردی برخورد می کند.

 

وزیر اطلاعات دولت یازدهم گفت: دولت به دنبال آن است که سرمایه‌گذاری همراه با امنیت و سلامت برای سرمایه‌گذاران در بخشهای مختلف خصوصی فراهم شود اما در کنار آن نباید فرار مالیاتی و زمین‌خواری و … باشد و جلوی این فسادها گرفته

می‌شود.

 

علوی با بیان اینکه فعالیتهای اقتصادی، تولید و تجارت باید در چارچوب خود باشد گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به فعالان اقتصادی کمک کنیم و قاچاق کالا که یک انگل و مزاحم برای فعالان اقتصادی است نباشد.

 

وزیر اطلاعات گفت: امنیت اقتصادی باید در جامعه وجود داشته باشد اما به خاطر امنیت اقتصاد، سلامت اقتصادی را نباید از دست بدهیم و بالعکس.

 

علوی در ادامه صحبتهای خود در خصوص کیفیت تولید و فعالیتهای اقتصادی گفت: برای داشتن فعالیتهای اقتصادی پایدار باید کیفیت قیمت و بسته‌بندی مناسب را در کنار هم داشت تا بتوانیم بازارهای صادراتی خود را که از گذشته داشته‌ایم حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.