نمایندگان شورای تهران از جنجال‌ها علیه بیلبوردهای ضد آمریکایی می‌گویند/ آدرس غلط!

 

 

«قالیباف می‌خواهد با بیلبوردهای ضد آمریکایی، برای انتخابات سال آینده رای جمع کند.» این خطی بود که رسانه‌های حامی دولت، هفته گذشته در اوج جنجال‌ها بر سر رسوایی فیش‌های حقوقی، در واکنش به تبلیغات شهری به مناسبت هفته «حقوق بشری آمریکایی» در پیش گرفتند.

 

این رسانه‌ها از سویی مدعی‌اند مطالب نوشته شده در بیلبوردها مورد قبول مردم نبوده است و از سوی دیگر شهردار تهران را به سیاسی‌کاری در موضوع بیلبوردها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده متهم می‌کنند.

 

 

 

تناقض‌گویی مخالفان این بیلبوردها به همیجا ختم نمی‌شود. برخی اصل پرداختن به موضوعات غیر شهری را خارج از وظایف شهرداری می‌دانند اما برخی هماهنگ نکردن شهرداری با دیگر نهادها، مثل وزارت خارجه! را مسئله اصلی می‌دانند. خبرگزاری دانشجو در گفت‌وگو با نمایندگان شورای شهر تهران به بررسی این موضوع پرداخته است.

 

 

 

چرا عده‌ای دلواپس مفتضح شدن آمریکا هستند؟/ ادعای سیاسی بودن بنرهای شهرداری بی‌اساس است

 

مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره حواشی بنرهای ضد آمریکایی شهرداری تهران گفت: تبلیغات شهری از وظایف زیباسازی شهرداری است. شما هر روز پبام‌های مختلفی با موضوعات سلامت، مسائل شهروندی، مناسبت‌های روز و موضوعات تاریخی در سطح مشاهده می‌کنید.

 

 

 

وی افزود: اقدام سازمان زیباسازی پیرو سخنان بیانات مقام معظم رهبری درباره حقوق بشر آمریکایی بود. این بنرها موضوعات مختلفی که ما یا کشورهای دیگر یا حتی مردم خود آمریکا مورد هجوم سیاست‌های دولت آمریکا قرار گرفته‌اند را به صورت طرح‌های گرافیکی پبه تصویر کشید. به نظرم کار پسندیده‌ای بود که نشان‌دهنده به روز بودن سازمان زیباسازی شهرداری است.

 

 

 

 

شاکری ادامه داد: من واقعا تعجب می‌کنم از کسانی که علیه شهرداری کمپین راه انداختند. افرادی که عرق ایرانی بودن دارند چرا از مفتضح شدن آمریکا ناراحت می‌شوند و خودشان را سپر گل نخوردن آمریکا قرار داده‌اند؟ آمریکایی که حقوق داخلی ما را هم مورد تجاوز قرار می‌دهد. الآن گفته‌اند اقتصاد داخلی‌تان هم باید برای ما شفاف کنید. یعنی باید هر فعالیت اقتصادی دارید را مثل قضیه هسته‌ای اعلام کنید.

 

 

 

نماینده شورای شهر تهران درباره ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر سیاسی بودن این اقدام هم گفت: اگر بخواهیم مسائل را اینگونه تحلیل کنیم پس سفرهای رئیس جمهور هم انتخاباتی است. همه مصاحبه‌های آقای روحانی هم تبلیغاتی است. تبلیغات شهری یک کار دائمی است که همیشه هم وجود داشته است. در مورد روز قدس، هفته دفاع مقدس، دهه فجر و … اگر شهرداری کار نکند، کجا کار بکند؟ ادعای سیاسی بودن این اقدامات، ادعایی سست و بی اساس است.

 

 

 

 

 

 بنرهای شهرداری تهران سیاسی نیست

 

مهدی تندگویان، نماینده اصلاح‌طلب شورای شهر تهران درباره جنجال بر سر بنرهای شهرداری تهران با موضوع حقوق بشر آمریکایی به خبرگزاری دانشجو گفت: به نظر من اینگونه اقدامات به اصطلاح فرهنگی وظیفه شهرداری نیست. شهرداری وظیفه دارد در این خصوص به نهادهای دیگر خدمات ارائه کند. مثلاً اگر سازمان تبلیغات خواست کاری بکند، شهرداری امکانات در اختیارش قرار دهد.

 

 

 

وی افزود: شهرداری زیرمجموعه‌های متعددی مانند معاونت فرهنگی، سازمان فرهنگی-هنری، سازمان ورزش، سازمان زیباسازی و سازمان امور بانوان دارد که در مسائل فرهنگی هماهنگ نیستند. 3 سال است تذکر می‌دهیم این نهادها موازی کاری می‌کنند اما کسی توجه نمی‌کند.

 

 

 

 

تندگویان درباره مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر سیاسی بودن این بنرها اظهار داشت: این حرف را قبول ندارم. من از این اقدام برداشت سیاسی ندارم.

 

 

 

راهپیمایی میلیونی روز قدس پشتوانه بنرهای ضد آمریکایی شهرداری تهران است

 

عصومه آباد، نماینده شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درباره جنجال‌سازی‌ها پیرامون بنرهای ضد آمریکایی شهرداری تهران گفت: محتوای این بیلبوردها شعارها و ارزش‌های نظام است و انتقادی به آنها وارد نیست.

 

 

 

 

وی افزود: پشتوانه این بنرها راهپیمایی میلیونی مردم ایران در روز قدس است. وقتی مردم با زبان روزه در چنین روز گرمی این تصاویر را در دست می‌گیرند، نشان دهنده پشتوانه مردمی این کار است.

 

 

 

آباد درباره مطالب مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر سیاسی و جناحی بودن این اقدامات گفت: این بنرها ربطی به انتخابات ندارد و سال‌های پیش هم بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.