معاون روحانی می‌گفت فرصت تعامل با آمریکا را نباید از دست داد!/ برجام ثابت کرد آمریکایی‌ها دنبال تعامل نیستند

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال طالبی معاون بین الملل رئیس جمهور قبل از توافق برجام در متنی نوشته بود که فرصت تعامل با آمریکا را نباید از دست داد به طور کلی این تفکر غالب در کشور وجود داشت که اگر در حوزه هسته ای امتیاز بدهیم راه تعامل با آمریکا باز خواهد شد.

فواد ایزدی کارشناس مسائل هسته ای در خصوص سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری مبنی براینکه مصالحه ایران و آمریکا توهمی بیش نیست گفت: متاسفانه جمعیتی سال ها در ایران تبلیغ می کردند که آمریکایی ها منطقیند از این جهت اگر با آنها مذاکره شود مشکلات قابل حل است.

 

 

ایزدی تصریح کرد: امروز پس از گذشت چندین ماه از برجام این نکته مشخص شد که آمریکایی ها به دنبال تعامل با ما نیستند چون آمریکایی ها در امتیازاتی که از ما گرفته اند شکایتی ندارند و کری عنوان کرده ما با برجام مسیرهای رسیدن ایران به هسته ای را بسته ایم.

 

این کارشناس مسائل هسته ای با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همه تعهدات خود در قالب برجام را عملی کرده است یادآور شد: ما همه تعهدات خود نسبت به برجام را انجام داده ایم اما طرف مقابل نه تنها به وظایف خود عمل نکرده بلکه وضعیت سیاست های ضد ایرانی پس از برجام بدتر نیز شده است.

 

ایزدی با اشاره به اوضاع تصویب لایحه های ضد ایرانی در کنگره اخیر ایالات متحده گفت: از ابتدای تشکیل کنگره 114 در آمریکا، 91 طرح و لایحه ضد ایرانی به تصویب رسیده است که از این تعداد 76 بیانیه پس از برجام و توافق هسته ای منتشر شده است این به معنی آن است که وضعیت جمهوری اسلامی بدتر از قبل از برجام شده است.

 

وی با بیان اینکه امتیاز دادن به دشمن مشکلی را حل نمی کند تصریح کرد: امتیاز دادن به دشمن سبب می شود دشمنی آن ها با ما بیشتر شود لذا تفکر تعامل با آمریکا و تحلیلی که وجود داشت امروز به شرایط عکس خود رسیده است.

 

این کارشناس مسائل هسته ای خاطر نشان کرد: از این رو به نظر می رسد نیاز است تفکر تعامل و رابطه با آمریکا از سیستم فکری برخی دوستان خارج شود و از واقعیت رابطه با آمریکا پرده برداشته شود و افرادی که تحلیل های وارونه دارند باید نسبت به آمریکا و دشمنی های این شیطان بزرگ اجماع کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.