دولت هیچ‌کدام از توصیه‌های اقتصادی رهبری را اجرا نکرده!+جدول

 

عملکرد اقتصادی سه ساله دولت نشان می‌دهد تقریبا هیچ کدام از توصیه‌های اقتصادی مقام معظم رهبری که در دیدار با کارگران بیان کردند، اجرایی نشده است!

مقام معظم رهبری هفته گذشته در دیدار با کارگران نکات اقتصادی بسیار مهمی را متذکر شدند که رسانه‌ها حق مطلب را به جا نیاوردند. با مرور بیانات رهبری و بررسی عملکرد دولت به راحتی می‌توان علت دغدغه‌های بی‌شمار اقتصادی مقام معظم رهبری را فهمید.

ادامــــــــــه

رهبری در دیدار اخیر خود >توصیه‌های بسیاری کردند اما بررسی عملکرد دولت نشان می‌دهد توصیه‌ها و تذکرات فعلی رهبری در 30 ماه اخیر یا در اولویت کاری نبوده، یا مسوولان به آن توجهی نمی‌کردند و یا اینکه از عهده اجرای آن بر نیامده‌اند؛ مواردی که در 30 ماه اخیر باید دغدغه‌های اصلی دولت می‌شد تا با برنامه ریزی جامع و صحیح اقتصادی از چالش‌های اقتصادی پیش رو عبور می‌کردیم.

اقتصادمقاومتی، توجه به تولید داخلی، توقف وارداتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، حمایت از کارگر و کارفرما، رفع موانع تولید، حمایت از نخبگان، مبارزه جدی با قاچاق، عدم اعتماد به آمریکا و… از جمله مواردی بوده‌ که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند اما عملکرد 30 ماهه دولت نشان می‌دهد که دلیل دغدغه رهبری چیست.

اقتصاد از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم اصلا در اولویت قرار نداشته و سیاست‌خارجی تنها حوزه‌ای بود که دولت همه ظرفیت‌ها را برای رسیدن به اهداف آن حوزه به کار گرفته. به راحتی می‌توان گفت که در این مدت به اقتصاد توجه چندانی نشد و وضعیت از قبل بدتر شد تا جایی که  وزیر کابینه در نامه‌ای به روحانی به شدت به رئیس دولت هشدار دادند.

با وجود اینکه تورم کاهش یافته اما رکود نیز تشدید شده و تولید داخلی در وضعیت بدی قرار دارد و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی رو به ورشکستگی قرار دارند. حتی به گواه کارشناسان اقتصادی چند بانک کشور ورشکست شده‌اند و انبارهای تولید پر شده است.

قطعا با ظرفیت‌های موجود هم می‌توان اقتصاد کشور را بهبود بخشید و کشور را از رکود خارج کرد اما مسوولان دولتی بعد از 30 ماه هنوز نتوانسته‌اند به نسخه شفابخش دست یابند.

دولتی‌ها همواره در برابر انتقادات، دولت سابق را متهم می‌کردند و می‌کنند اما هیچ‌گاه به عملکرد خود اشاره‌ای نمی‌کنند. دولت حتی آمار رشد اقتصادی را یک سال است که اعلام نکرده و تنها با ارقام بازی آماری می‌کند.

برخی از مسوولان کابینه اصلا اعتقادی به تولید ندارند و مثلا اعلام می‌کنند که اکر تعرفه واردات برداشته شود فقط توان رقابت در آبگوشت و قرمه‌سبزی را داریم.

در جدول زیر نکات بیانات رهبری در دیدار با کارگران با عملکرد اقتصادی دولت مقایسه شده است:
دولت هیچ‌کدام از توصیه‌های اقتصادی رهبری را اجرا نکرده!

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.