دولت در سالگرد برجام پنج هزار میلیارد تومان از بودجه دفاعی حذف کرد

محمدرضا پورابراهیمی در برنامه تیتر دیشب شبکه خبر سیما به عنوان مخالف حذف تبصره ۲۲ از لایحه بودجه ۹۵ با بیان اینکه حذف تبصره ۲۲ از لایحه بودجه که به حذف بودجه نظامی می انجامد درست نیست افزود: دولت باید درباره وصول یک و هفت دهم میلیارد دلار از محل دعاوی حقوقی بین المللی اگر هزینه کرده باشد توضیح دهد.


پورابراهیمی گفت: در سال ۹۴، یک و هفت دهم میلیارد از محل دعاوی حقوقی بین المللی دریافت شد و این منابع در اختیار دولت و بانک مرکزی بود و قرارشد این بودجه در اختیار وزارت دفاع قرار گیرد و از جهت اهمیت موضوع دفاعی عددی به سرجمع منابع بودجه اضافه و تصویب شد اما دولت بودجه دفاعی را برای امسال کاهش داد.


وی گفت: در پایان سال می توانیم اعداد و ارقام را از جهت کسر بودجه یا بدست اوردن آن ارائه کنیم و اکنون لازم نبود بودجه نظامی حذف شود.


 

پورابراهیمی اضافه کرد: به استناد منابعی که در کمیسیون تلفیق کارشناسی کرده ایم ، گفتیم که برای ۱/۷ میلیارد دلار دولت منابعی برای هزینه نداشت و ما با دولت این را مطرح کردیم که اگر دولت هم منابعی داشته اصلا حق استفاده نداشته است.


وی افزود: در سرجمع، منابع دولت را افزایش دادیم و در پایان سال می توان کسری ها را مشخص کرد که حوزه دفاعی چون اهمیت دارد پس نباید در حال حاضر این بودجه را حذف کرد.


وی افزود: در گزارش کارشناسی ۹۴ هیچگونه امکان خرج ۱/۷ میلیارد دلار وجود نداشته است و اگر دولت این کار را کرده باشد خلاف کرده است.


این نماینده مجلس درباره حذف کارت سوخت و هدفمندی یارانه ها نیز گفت: در دولت پیشین به قانون پرداخت یارانه برای آزادسازی قیمت حامل های انرژی عمل نشد و در دولت کنونی هم به درستی به این قانون عمل نشده است.


وی اضافه کرد: در زمان بررسی بودجه گفتیم بخشی از یارانه پردرآمد ها باید حذف و در تولید و اشتغالزایی هزینه شود و اگر این قانون انجام نشد مجازات در پی دارد.


پورابراهیمی گفت: در کمیسیون تلفیق، وزرای دولت حضور داشتند و در این باره موافقت کردند اما دولت ضمانت را حذف کرده است یعنی انجام بشود یا نشود.


این نماینده مجلس اضافه کرد: در بحث کارت سوخت گفته ایم که قیمت افزایش نمی یابد اما دولت می تواند عددی برای هر بخش و خودرو تعیین کند.


وی گفت: این به معنای دونرخی شدن بنزین نخواهد بود بلکه مجلس مصرف درست را پیش بینی کرده است.


حسن سلیمانی دیگر نماینده مجلس نیز در این برنامه گفت: باید موضوع دفاعی خود را به واقعیت ها متصل کنیم پس اگر امری محقق نمی شود وامکان محقق شدن ندارد نباید برای تصویب آن در مجلس برای بودجه دفاعی اصرار کرد.


وی خطاب به پورابراهیمی افزود: حکم شما معادل مبلغ واریزی است که هزینه می شود اگر واریز نشده است چگونه می توان سرجمع هزینه کرد؟، پس باید مبلغ باشد و محقق شود بعد هزینه نمود.


این نماینده مجلس اضافه کرد: با امر قطعی مورد نیاز باید با قاطعیت برخورد کرد؛ احکام بودجه برای اداره مملکت بیان می شود و در این زمینه پیش بینی درست نیست.


سلیمانی گفت: باید قدرت دفاعی کشور بر اساس پایه مالی خودمان باشد و نباید به امید منابع خارجی بود.


این نماینده مجلس افزود: مبلغ ۱/۷ میلیارد دلار مبلغ وصولی سال ۹۴ و مربوط به سال گذشته است اما اکنون سال ۹۵ و بودجه امسال مطرح است.


سلیمانی گفت: از ابتدای تیر امسال پرداخت یارانه به اشخاص مشمول (تبصره ۱۴) تصرف در اموال عمومی و جرم است اما باید گفت که بنده با جرم زایی مخالفم بلکه باید ضمانت اجرای کیفری را به غیرکیفری تبدیل کرد.

 


وی درباره دونرخی و تک نرخی شدن بنزین اضافه کرد: پیش بینی ما این است که سوخت باید تک نرخی شود و اساس، قیمت تمام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

 
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.