تظاهرات گسترده در بحرین همزمان با سالروز انقلاب این کشور

تظاهرکنندگان که دوشنبه‌ شب در خیابان‌های منطقه “ستره” در غرب منامه تجمع کرده بودند، شعارهایی را علیه حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین سر دادند.

 

در این تظاهرات که قبل از ششمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه برگزار شد، مردم بحرین کشتن سه جوان مخالف را که در حال تلاش برای خروج از کشور بودند، محکوم کردند. آن‌ها همچنین اعدام سه جوان بحرینی را که به کشتن یک پلیس اماراتی متهم شده بودند، محکوم کردند.

 

این تظاهرات که در روستاها و شهرهای مختلف برگزار شد، به رغم فضای رعب‌آور امنیتی شاهد حضور گسترده زنان و مردان بود.

 

تظاهرکنندگان خواهان پایان دادن به استبداد خاندان حاکم و انحصار قدرت در این خاندان شدند. نیروهای امنیتی بحرین نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کردند.

 

مردم بحرین که حضور گسترده‌ای در این تظاهرات داشتند، بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را بستند.

 

گروه‌های مخالف بحرینی از مردم این کشور خواسته بودند تا از دوشنبه‌ شب در نافرمانی مدنی با زدن بر طبل‌ها و سر دادن نوای “الله اکبر” در تمامی مناطق شرکت کنند.

 

همزمان نیز ده‌ها فعال بحرینی و تعدادی از اقلیت‌های عربی و اسلامی به مناسبت ششمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه در مقابل سفارت بحرین در لندن تحصن کردند.

 

شرکت کنندگان در این تحصن ضمن حمل تصاویر شهدایی که به دست نیروهای رژیم آل خلیفه کشته شدند، احکام اعدام علیه مخالفان بحرینی را محکوم کردند.

 

تحصن کنندگان همبستگی خود را با مردم بحرین برای برآوردن خواسته‌های مشروعشان اعلام کردند

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.