بلوغ در دختران با تغییرات بیشتری همراه است

 

 

 

 

 

 

فریبا احدی بیگلو روانشناس تربیتی گفت: تغییرات خلقی و روانی در دختران نوجوان بیشتر است و والدین با آگاه سازی فرزند خود پیش از دوران نوجوانی نقش مهمی در رشد صحیح این تغییرات دارند.            
 

ادامــــــــــــه

وی تصریح کرد: از جمله این آگاه سازی ها توسط والدین ،آموزش به تشویق ابراز وجود در فرزند است که باعث می شود تا کودک در آینده بتواند نیازها و خواسته های خود را راحتر به طرف مقابل به خصوص همسر بیان کند./p>
 
احدی بیگلو در ادامه بیان کرد: در کنار آموزش توانایی ابراز وجود، یادآوری نقش مهم زنان در جامعه از جمله شخصیت ها و مشاغل مختلفی که بانوان عهده دار آن هستند به فرزند خود، باعث می شود که اعتماد به نفس نوجوان افزایش یابد و از هویت جنسی خود راضی و به راحتی آن را بپذیرد.
 
وی افزود:همچنین والدین باید توجه داشته باشند، برای افزایش اعتماد به نفس در فرزند، تعریف و تمجیدهایی که به دختر نوجوان خود ابراز می کنند، باید منطبق بر واقعیت باشد، زیرا عدم این انطباق باعث می شود تا او به خود مغرور و یا سرخورده شود.
 
این روانشناس تربیتی در پایان مطرح کرد: والدین برای جلوگیری از تخریب اعتماد به نفس در نوجوان، هرگز درباره نقاط ضعف یا قوت
فرزند خود نباید پیش داوری کنند بدین معنی که به دنبال رشد، شکوفایی و تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف در او نباشند.
 
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.