ایران اقدام "گریز از مرکز" در جهان انجام نمی‌دهد

 

ایران کار


کشورهای منطقه تلاش می کنند تا نقش ایران را مخدوش کنند.

به گزارش   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای قدرتمند منطقه “غرب آسیا ” بوده که  “لنگرگاه ثبات"  منطقه نیز به حساب  می آید.

کشورهای منطقه تلاش می کنند تا نقش ممتاز جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند و کشورمان را یک بازیگر ویرانگر در منطقه غرب آسیا جلوه دهند ؛ حال آنکه برخی کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند خود از بازیگران مخرب منطقه هستند. اخیرا سردار سرلشکر “قاسم سلیمانی” فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران سخنانی را درباره جایگاه و نقش ایران در منطقه داشته است .

ادامه مطلب

="font-weight: bold; color: #0000cd;">**بازخوانی سخنان فرمانده سپاه قدس

سردار سرلشکر  “قاسم سلیمانی"  فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهدای مسجد الرسول شهر کرمان اظهارداشت: کار گریز از مرکزی از سوی ایران در دنیا انجام نمی شود.

ایران کار


وی گفت: دموکراسی موجود در کشور و استقلال همه جانبه، کشور ما را از سایر کشورها متفاوت کرده و تفاوت های ایران با سایر کشورها یک تفاوت سلبی، منفی و بد نیست و تفاوتی پاک و نمونه است. وی با اشاره به استقلال ایران اسلامی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، نیروهای مسلح، تصمیم گیری و تصمیم سازی بیان کرد: همه به ویژه جوانان باید متوجه باشند و در جلسه ها و پچ پچ های سیاسی تابع این موارد نباشند و فکر نکنند که در کشور ما ماجراجویی صورت می گیرد.

سردار سلیمانی افزود: آیا این یک کار ماجراجویانه است که جمهوری اسلامی مالا و جانا از مسلمان دفاع کند و این عیب است که جمهوری اسلامی در برابر گروهی بایستد که در یک منطقه 2 هزار زن جوان را بین خود خرید و فروش می کند و آنها را در یک مصیبت سنگین دچار کرده است. وی گفت: آیا این عیب بزرگی است که جمهوری اسلامی در برابر ضد مسلمانان ایستاده و جلوی تخریب مساجد مسلمانان و تخریب مکان های مسلمان ها می ایستد.

یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی یک مرکزیت و محوریت در عالم اسلام و تشیع پیدا کرده، دشمنی ها نیز فزونی یافته و دشمنی های امروز دشمنان با جبهه دیروز کاملا متفاوت و سلاح های به کار گرفته نیز متفاوت شده است.  وی گفت: برخلاف ادعاهای دشمنان، دشمنی های آنها به دلیل ماجراجو بودن ما نیست زیرا ما در هیچ جای دنیا علیه کسی ماجراجویی نکرده ایم.



** جمهوری اسلامی ایران هیچگاه کاری گریز از مرکز در جهان انجام نداده است

نکته اول مهمی که در سخنان فرمانده سپاه قدس وجود دارد اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه کاری گریز از مرکز در جهان انجام نداده است. امپریابیسم و همپیمانانش سعی می کنند اینگونه القا کنند که ایران در امور کشورهای مختلف دخالت می کند و این در حالی است که این موضوع حقیقت ندارد.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون به هیچ کشوری تهاجم نظامی نکرده است ؛ اما همین رژیم سعودی در 40 سال اخیر حداقل دوبار به یمن و یک بار به بحرین تجاوز نظامی کرده و مدارک آن در جنگ سال 2008 و 2009 سعودی ها در استان “صعده” و در مارچ سال 2011 در بحرین و در سال 2015 در تجاوز سراسری مجدد به یمن مشهود است.


ایران تاکنون هیچ کشوری را اشغال نظامی نکرده و همواره به اصل حاکمی ملی کشورها احترام می گذارد و این در حالی است که رژیم سعودی مدت هاست در استان “مارب” یمن حضور نظامی گسترده دارد.
 آمریکا سعی دارد که بگوید ایران در جهان ناامنی ایجاد می کند و این درحالی است که امپریالیسم ناوهای هواپیمابر غول پیکر به مناطق مختلف جهان برای تهدید نظامی کشورها می فرستد و نمونه های اخیر آن اعزام ناوهواپیمابر به دریای جنوبی چین و شبه جزیره کره بوده است.

نکته مهم دیگر اینکه سردار سرلشکر “قاسم سلیمانی” بر این نکته تاکید می کند که جمهوری اسلامی ایران اگر با داعش در منطقه غرب آسیا می جنگد مقابله با تروریسم است و این اقدامی “گریز از مرکز” نیست.

ایران کار


مقابله با تروریست های داعش که اگر فرصت کنند، امنیت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار می دهند؛ اقدامی “گریز از مرکز” در جهان و منطقه نیست، بلکه مبارزه با تروریست هایی است که اگر فرصت کنند ، همه زیرساخت ها را ویران خواهند کرد.



**کدام کشورها در منطقه اقدامات گریز از مرکز انجام می دهند

از قضا کشورهایی در منطقه اقدامات “گریز از مرکز” انجام می دهند که از تروریسم داعش و جبهه النصره حمایت می کنند و آن ها را در گذرگاه های “مرشد پینار” و “اونجو پینار” مسلح می کنند و کامیون های حامل سلاح برای آن ها می فرستند.

علاوه بر این کشورهایی در منطقه اقدامات  “گریز از مرکز” انجام می دهند که به دنبال سناریو “پلان بی” در سوریه هستند و زیر ساخت های این کشور را پس از 5 سال ویران کرده اند و به دنبال تقویت بنیاد گرایی می باشند.


جمهوری اسلامی ایران در 37 سال اخیر تاکنون به هیچ کشوری حمله نظامی نکرده و همواره به همسایگانش احترام گذاشته و این در حالی است که رژیم سعودی تاکنون 3 حمله نظامی به همسایگانش داشته و اسرائیل هم  سبقه طولانی در تهاجم هوایی و نظامی به کشورهای منطقه دارد.

نکته مهم دیگر اینکه مبارزه با داعش در سطح کمک های فکری و مستشاری  “اقدام  گریز  از مرکز” محسوب نمی شود و اگر نبود کمک های جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اکنون داعش در پایتخت های سران کشورهای عربی منتقد ایران لانه کرده بود و البته داعش امروز کمی خود را مستقل از همپیمانانش (عربستان-آمریکا-ترکیه-اسرائیل) می داند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.