افزایش تهدیدات امنیتی علیه ایران در راستای طرح «برجام۲» است/ دولت استراتژی منظمی برای مقابله با عربستان ندارد

 

مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: پشت پرده این حوادث یک پیوند اطلاعاتی عمیق بین عربستان و اسرائیل است که چند ماه گذشته توسط آمریکا شکل گرفته است. آمریکایی‌ها اهدافی از این کار دارند. یکی از آنها موضوع سازش اعراب و اسرائیل است. موضوع دیگر گسترش جبهه منطقه‌ای علیه ایران است.

وی افزود: هدف سومی که پیوند امنیتی عربستان-اسرائیل دنبال می‌کند، امنیتی‌سازی محیط ژئوپلیتیکی و فضای داخلی ایران است. این چیزی که شما شاهد آن هستید محصول مشارکت مستقیم سرویس امنیتی عربستان علیه ایران است که توسط اسرائیل طراحی شده.

 

 این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به نظر من این اقدامات عمق پیدا خواهد کرد و احتمال افزایش آن وجود دارد. چراکه هم عربستان انگیزه لازم برای ادامه این روند را دارد و هم آمریکا با توجه به سیاستش برای بهره‌برداری از این کشور برای ابراز مهار ایران، از سعودی‌ها حمایت خواهد کرد.

 

 محمدی اضافه کرد: ریشه اصلی این قضایا به توافق هسته‌ای برمی‌گردد آمریکایی‌ها می‌خواهند با توجه به طرح «برجام۲» ایران را درگیر یک پرونده منطقه‌ای کنند. آنها برای اینکه ایران را وادار کنند تا وارد مذاکرات منطقه‌ای بشود ناچارند فشارها را افزایش دهند.

 

وی با انتقاد از کم‌کاری دستگاه دیپلماسی در برخورد با اقدامات عربستان، اظهار داشت: در دوره پسابرجام نقش منطقه‌ای عربستان در حال متحول شدن است. متأسفانه دولت فاقد یک استراتژی منظم برای مقابله با این کشور است. تنها هنر آقایان این است که بروند با آمریکا مذاکره کنند تا آمریکا بیاید عربستان را کنترل کند. در حالی که آمریکا طراح و مقصر اصلی رفتار جدید عربستان علیه ایران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.