اعتراف وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکره با ایران: دروغ نگفتیم رسانه‌‌ها را گمراه کردیم!

 

 

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، سرانجام پس از چندسال جنجال، وزارت امورخارجه آمریکا به یک مسئله درباره ایران اذعان کرد. مقامات وزارت امورخارجه آمریکا اذعان کردند  یک بخش از نشست خبری سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا را در دوم دسامبر دو هزار و سیزده که درباره ایران بود حذف کردند. این بخش به سوال جیمز روزن خبرنگار فاکس نیوز از جنیفر ساکی سخنگوی وقت وزارت امورخارجه آمریکا مربوط بود. در این بخش، ساکی فاش کرد که دولت آمریکا، رسانه ها را درباره مذاکرات هسته ای ایران، گمراه میکند. 

 
جان کربی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا این نوع اقدام، بخشی از رویه وزارت امورخارجه است و این وزارتخانه دروغ می گوید گفت:« ما دروغ نمی گوییم. یکی از اصول اساسی برای اینکه سخنگوی وزارت امورخارجه باشیم این است که دروغ نگوییم. وقتی سخنگو دروغ بگوید، اعتبار او به شدت مخدوش می شود. جنیفر ساکی هم نگفته است که دروغ گفتن مشکلی ندارد بلکه او گفته است گاهی دیپلماسی مستلزم رعایت مسائل محرمانه است تا اینکه نتیجه بخش باشد. این سخن کاملا درست است.»
 
سوال مطرح این است که چه کسی به وزارت امورخارجه این اجازه را داد که آن بخش از سوال خبرنگار فاکس را در سال دو هزار و سیزده و پاسخ آن را حذف کند.

 
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.