شهریار پرهیزکار:اگر عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نبود فعالیت‌های قرآنی در کشور تعطیل می‌شد

 
 

مراسم بزرگداشت شهریار پرهیزکار استاد حفظ قرآن کریم امروز 16 خرداد با حضور جمعی از مدیران و فعالان قرآنی کشور در خبرگزاری فارس برگزار شد.

 شهریار پرهیزکار با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه کهف اظهار داشت: این مراسم تجلیل از شهریار پرهیزکار نیست بلکه مراسمی برای تکریم قرآن کریم است چرا که ما بدون قرآن و نوکری کلام وحی چیزی از خود نداریم.

 وی با بیان اینکه من در مسابقات بین‌المللی قرآن در سال 1377 مقام نخست را در رشته حفظ کسب کردم، افزود: تمام این برتری‌ها و عناوین به اراده خداوند است. ما به خودی خود چیزی نداریم و هر چه که است به لطف و عنایت پروردگار جهانیان داریم و خداوند را شاکریم که این ایمان را به ما داد که بدانیم هر چه که داریم از برکت قرآن کریم است.

 

پرهیزکار به زحمات نخستین استاد قرآنش اشاره کرد و گفت: استاد ادیب‌زاده مرا با قواعد تجوید مقدماتی آشنا کردند ما در مسجد توحید در نزدیکی میدان بهارستان قرآن را آموختیم. در مسجدی که شاید 20 نفر نیز به سختی بتواند در آن نماز بگزارند.

 

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به نخستین سوره‌ای که حفظ کرده بود  اظهار داشت: در آن زمان استاد ادیب‌زاده به ما گفتند که از سوره مومنون حفظ کنید من یک ساعته آیات اول تا یازدهم این سوره مبارکه را حفظ کردم و به ایشان تحویل دادم. استاد نیز به من ساعتی هدیه داد که برایم بسیار ارزشمند و دلچسب بود.

 

وی با بیان اینکه بحث جوایز را در زمینه‌های قرآنی نباید فراموش کنیم،‌ گفت: ما باید در کنار مسائل معنوی به امور مادی نیز در زمینه‌های قرآنی توجه داشته باشیم چرا که برای تشویق کودکان به امور قرآنی ابتدا باید آنها را به صورت مادی تشویق کنیم تا بتوانند در زمینه‌های مختلف بدرخشند و درک بیشتری از فعالیت‌های قرآنی کسب کنند.

 

پرهیزکار با اشاره به عدم حضور مسئولان فرهنگی در این همایش، خاطرنشان کرد: حضور اساتید و شما بزرگواران در این مراسم برایم بسیار ارزشمندتر از حضور مسئولان است. وقتی به مقایسه بنشینیم و کارنامه مسئولان فرهنگی را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که مشکلات بسیاری در زمینه‌های فرهنگی داریم.

 

وی با بیان اینکه اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری وجود نداشت خبری از بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی نبود، گفت: مسابقات بین‌ المللی قرآن کریم در برهه‌ای از زمان قرار بود تعطیل شود. رادیو قرآن نیز در کار تعطیلی بود اما مقام معظم رهبری با تدابیر و عنایتی که داشتند اجازه ندادند که برنامه‌های قرآنی به تعطیلی کشیده شود.

 

این استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به اینکه مراسمی که امروز خبرگزاری فارس برای ما گرفت بسیار ارزشمند بود، تصریح کرد: امیدوارم در آخرت از ما تجلیل شود و خداوند بر ما آسان بگیرد.

 

وی با بیان اینکه بهترین تجلیل‌ها و مادیات باید برای قرآنیان باشد، خاطرنشان کرد: سال 60 که قرار بود به لیبی برویم من و آقایان توحیدلو، صلح‌جو و چراغی به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان خطاب به آقای اعتمادیان رئیس اوقاف وقت، فرمودند هر چه برای قرآن خرج کنید هیچ اسراف محسوب نمی‌شود و صرفه‌جویی در این مسئله معنایی ندارد.

 

پرهیزکار با اشاره به اینکه توقع من از نظام اسلامی بیشتر از اینها بود، گفت: هم در زمینه مادی و هم در زمینه معنوی توقع بیشتری از نظام جمهوری اسلامی ایران داشتیم چرا که به کشورهای عربی سفر کرده و رفتار آنها با اهالی قرآن را دیدم. آنها به حافظان و قاریان بسیار ارج می‌نهند در حالی که در کشور ما به این مسئله کمتر توجه می‌شود.

منبع: رجا نیوز


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.