موضوع: "علمی"

هفته پژوهش گرامی باد

هفته پژوهش

پژوهش مقدمه راه بلندی است برای ………..

 برای نیل به پیشــرفت و توسعه همه جانبه یک کشـور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است. بنابر این نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشــــــی یکـی از شاخص‌هــای اصلی توسعـــه و پیشــرفت محسوب می‌شـود. موفقیت در تمام فعالیت‌های

ادامه »

بعضی اتفاقات در کربلا با عقل ناسازگار است!

بعضی اتفاقات در کربلا با عقل ناسازگار است!

واقعه عاشورا واقعه‌ای پر ثمر است که ضامن بقای اسلام ناب به شمار می‌رود. با عاشوراست که شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری، شجاعت و ایثار معنا می‌یابد. آنها که این ویژگی‌ها را برنمی‌تابند؛ به دنبال شبهه آفرینی و اشکال‌تراشی در این واقعه بزرگ هستند.

ادامه »

دومین دوره مسابقه کتابخوانی کربلا جاریست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دومین دوره مسابقه کتابخوانی کربلا جاریست، با محوریت کتاب “آفتاب در مصاف” برگرفته از بیانات حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون درس های عاشورا اجرا خواهد شد. این کتاب را می توانید در بخش کتابخانه تبیان (این لینک) مطالعه و دریافت نمایید.

ادامه »

دانستنیهایی از قرآن(ولایت،مکمل رسالت)

Image result for ‫دانستنیهای قرآنی‬‎

«یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس ان الله لا یهدی القوم الکافرین » (سوره مائده/67)
ای پیام آور خدا آنچه از پروردگارت بر تو نازل شده، به مردم برسان، پس اگر این کار را انجام ندادی رسالت خدا را ابلاغ نکرده ای و همانا خداوند تو را از (شر و کید) مردم نگه خواهد داشت و بی گمان خداوند کافران را هدایت نخواهد کرد .

ادامه »

مقاله : آيا ياد مرگ براى انسان آثار و فوايدى هم دارد؟

آيا ياد مرگ براى انسان آثار و فوايدى هم دارد؟
پاسخ
اعتقاد به آخرت و ياد آن در رفتار انسان نقش به سزايى دارد; به گونه اى كه حتّى اعتقاد به توحيد چنين تأثيرى را ندارد. اعتقاد به آخرت و معاد سومين ركن از اركان اعتقادى اسلام محسوب مى شود و اگر كسى معاد را نپذيرد، گويا آن دو ركن ديگر (توحيد و نبوت) را هم نپذيرفته و اصلا داخل در دين اسلام نشده است; لذا پذيرش اين اصل و باورداشتن حيات جاودانه ى آخرت كه با مرگ و انتقال از حيات دنيا به آخرت شروع مى گردد، تأثير به سزايى در افكار و كردار انسان دارد.[1]

ادامه »

از نظر اسلام ارزشهاى اخلاقى نسبى‌اند یا مطلق؟

از نظر اسلام ارزشهاى اخلاقى نسبى‌اند یا مطلق؟

پاسخ :
یکى از مباحث مهم در مکاتب متفاوت فلسفه اخلاق این است که آیا اخلاق نسبى است یا مطلق؛ به این معنا که آیا ارزشهاى اخلاقى به تناسب افراد، زمان و مکان و سایر شرایط تغییر مى‌کنند یا پیوسته ثابتند.

ادامه »
1 3 4 5
  • شعار سال

    آپلود عکس
  • حاج قاسم

    آپلود عکس
  • نماهنگ زیبای مدافعان حرم

  • پند هاي امام علي عليه السلام

  • همسنگران

    همسنگران