سردار پاکپور در نشست خبری: ۴ هزار طرح معیشتی و محرومیت زدایی در جنوب شرق توسط سپاه انجام شده

سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح بخشی از اقدامات این نیرو در غرب، شمال غرب و جنوب شرق کشوراظهار داشت: نیروی زمینی سپاه از سال‌ های گذشته مسئولیت ایجاد امنیت در منطقه شمال غرب و غرب کشور را برعهده داشت و از سال 13٨٨ جنوب شرق به این نیرو واگذار شد.

 وی افزود: از سال 1385، 1386 تا 1389 نیروی امنیتی سپاه اقدامات ضد امنیتی فراوانی را در غرب و شمال غرب کشور داشته است چرا که در این مناطق پایگاه و پاسگاه و جاده ای وجود نداشت و شاهد بودیم که ضد انقلاب از این موقعیت استفاده و از آن سوی مرزها به داخل برخی از مناطق نفوذ کرده بود.  

 

**درگیری های نیروی زمینی سپاه با عناصر ضد انقلاب در مناطق غرب کشور

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: از اواخر سال1389 اقدامات زیرساختی به لحاظ احداث جاده و اشراف اطلاعاتی را به صورت اساسی شروع کردیم و از آنجایی که باید جاده احداث و پاسگاهی ایجاد می کردیم با عناصر ضد انقلاب هم چون جاسوسان درگیری هایی داشتیم و برهمین اساس بخش وسیعی از شمال غرب کشور که در اختیار نیروهای ضد انقلاب بود باز پس گیری شد و در حال حاضر اشراف اطلاعاتی کاملی بر ضد انقلاب داریم.

 

وی یادآور شد: در جنوب شرق زمانی که ماموریت به نیروی زمینی سپاه واگذار شد، عمق عملیات ها به ٢٠٠الی٣٠٠ کیلومتر داخل کشور رسیده بود و به دنبال آن برای برطرف کردن این مشکلات دو راهکار محرومیت زدایی و ایجاد امنیت توسط مردم بومی منطقه در دستور کار قرار گرفت از این رو بیشتر مسایل امنیتی را به مردم منطقه سپردیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٧٠ درصد امنیت منطقه جنوب شرق کشور بومی است یادآور شد: این امنیت توسط مردم ایجاد می ‌شود در حقیقت مرهون اقدامات مردمی است.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه پیرامون تشکیل هوانیروز سپاه پاسداران آن را یکی از اقدامات این نهاد انقلابی در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: براین اساس توان هوا فضا به نیروی زمینی سپاه منتقل شده است و ایجاد پایگاه های مقدم و هم چنین ارتقای پایگاه‌ های ثابت آغاز در حال حاضر بر روی سیستم ‌های ناوبری بالگردها کار می ‌کنیم.

 

سردار پاکپور خاطر نشان کرد: تجهیزات مورد نیاز ما توسط سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه تولید می ‌شود.هم چنین امروزه تامی ماموریت‌ های نیروی زمینی و نیاز برای به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین، این ماموریت ها در حوزه شناسایی و رزمی توسط سازمان پهپادی انجام می شود که انواع پهپادها همچون پهپادهای انتهاری را نیز شامل می شود.

 

 

**ورود مجدد عناصر ضد انقلاب به فاز نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران

 

وی با اشاره به ورود دوباره ضد انقلاب به فاز نظامی علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: عناصر ضدانقلابی که سال‌ های سال از فاز نظامی دور شده بودند دوباره از سوی سازمان های فرامنطقه ای و برخی کشورهای اطراف خلیج فارس اعلام کردند که وارد فاز نظامی شده و اقدامات شان را از ابتدای امسال شروع کردند.

 

 

وی با بیان این که با هر گونه اقدامات ضد انقلاب برخورد سختی خواهیم داشت افزود: اولین درگیری نیز در اشنویه توسط یک تیم 12 نفره بود که هلاک شدند.

 

سردار پاکپور با اشاره به رزمایش های نیروی زمینی سپاه پاسداران در سال 95 خاطر نشان کرد: در سال جاری چندین رزمایش عمده توسط این نیرو برگزار شد که از جمله آن می توان به رزمایش پیامبر اعظم 10 در جنوب شرق و رزمایش امام علی در غرب کشور اشاره کرد.

 

**دوم اسفند زمان برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 11

وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 11 تصریح کرد: این رزمایش در منطقه مرکزی و شمال شرق کشور در دوم اسفند برگزار خواهد شد این رزمایش که جنبه دفاعی امنیتی دارد در مناطق مرکزی به صورت راکتی آغاز خواهد شد و رزمایش دفاع از کوی و برزن توسط گردان های بیت المقدس و امام حسین و رزمایش توپخانه ای برد بلند در ادامه خواهد بود. هم چنین روز چهارشنبه این رزمایش با لشکر پیاده تیپ زرهی یگان های پهپاد و جنگال خاتمه خواهد یافت.

 

**4035 طرح معیشتی و محرومیت زدایی در جنوب شرق کشور

 

 فرمانده نیروی زمینی سپاه  انجام بیش از 4 هزار و 35 طرح عمرانی، معیشتی و محرومیت زدایی را از اقدامات نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور عنوان و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته وحدت 12 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم جنوب شرق کشور برپا شد ، همچنین در زمان برگزاری رزمایش امنیتی دفاعی پیامبر اعظم (ص) 11 نیز یک بیمارستان صحرایی فوق تخصصی در منطقه رزمایش برپا می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در شمال عراق تا سردشت با عناصرغیردولتی این کشور طرف هستیم و حاکمیت از سوی دولت عراق در این مناطق وجود ندارد البته ما در مناطق مرزی مان مستقر بود و حتی در آن سوی مرز اشراف اطلاعاتی داریم.

 


سردار پاکپور تصریح کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد اشراف اطلاعاتی ما نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و بر عناصر تروریستی آن سوی مرزها کاملا مسلط هستیم البته اخیرا شنیده شده که عناصر داعش در استان دیاله اقدام تروریستی داشتند اما این اقدامات به سمت مرزهای ما نبوده است.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره کمک های مستشاری ایران به برخی از کشورهای منطقه تاکید کرد: ما با کشورهای مختلفی ارتباط داریم و برخی از آنها درخواست کمک های مستشاری از ایران دارند که این موارد از گذشته بوده و اکنون نیز ادامه دارد.

 

وی بیان داشت: برخی درگیری ها در کشورهای حوزه مقاومت زمینی بوده و قطعا برای کمک مستشاری از نیروی زمینی افرادی به آنجا اعزام شده اند.

 

سردار خاکپور در بخش دیگری از سخنانش درباره روند سیل های اخیر در جنوب شرق کشور تصریح کرد: کمک های زیادی توسط قرارگاه قدس در سیل اخیر جنوب شرق انجام شده و از آنجایی که در شمال شرق نیز سیل به وجود آمده نفربرهایی که قرار است در رزمایش شرکت کنند در حال حاضر مشغول امدادرسانی هستند.

 

سردار پاکپور با بیان اینکه سمت و سوی همه اتفاقاتی که در اطراف کشور می افتد به جمهوری اسلامی تصریح کرد: دلیل این که این اتفاقات به مرزهای ما نمی رسد توان نیروهای ما است در مرزهای جنوب شرق هر روز درگیریهایی داریم و عناصر ضد انقلاب هستند اما به دلیل استحکام مرزها و حضور نیروهای ایران راه ورود پیدا نمی کنند.

 

 سردار پاک ‌پور با اشاره به ایجاد کنسولگری های فراوان در شمال غرب کشور و آن سوی مرزها تصریح کرد: این کنسولگری ها به منظور این که گروهک های مرده را زنده و علیه ما بشورانند ایجاد شده است از سویی داعش دوست دارد کشور ما را هم چون کشورهای منطقه ناامن کند اما از حد و حدودی که برای آن مشخص کرده ایم جلوتر نمی آید چرا که در غیر این صورت منهدم می شوند.

 

وی تصریح کرد: همان گونه که در سال گذشته و امسال داعشی ها آمدند و منهدم شدند و برخی نیز بازداشت شدند. این اقدامات حاصل تلاش و ثمره خون شهدایی است که ریخته شده است.

 

سردار پاک پور با بیان این که هیچ کس تصور نمی کرد که ما بتوانیم در ارتفاعات نیرویی مستقر کنیم بیان داشت: در هیچ زمانی حتی دوران دفاع مقدس ما در ارتفاعات بالای ۳۸۰۰ متر نیرویی نداشته ایم؛ چرا که  جاده ای وجود نداشت اگر این اشراف اطلاعاتی را نداشتیم حتما عملیات های گسترده ای را علیه ما شکل می گرفت.

 

وی در پایان در پاسخ به سوالی پیرامون تهدیدات کاخ سفید برای حمله به ایران خاطر نشان کرد: آمریکایی ها باید عاقل باشند و اقدامی برای تهدید به ایران  نکنند چرا که تمام دنیا می دانند که آمریکایی ها نمی توانند چنین کاری انجام دهند و هر گونه تهدید و حمله به ایران بعید است چرا که غیرعقلانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.