ثبت است بر جریده عالم دوام ما

خبرگزاری فارس: ثبت است بر جریده عالم دوام ما

 

چشمانش لبریز از شوق بود. نه از آن لبخند‌های مصنوعی جلوی دوربین، که کودک سراسر صداقت است و تازگی. گویی باور و ایمانش به حجاب محکم‌ترین آرمانی است که برای روزهای فردایش پیدا کرده است. اینجا در مصلای امام خمینی (ره)، اما اتفاقات هیجان‌انگیز و خلاقانه‌ای در حال رخ دادن است.

 

اینکه کودکانی که تمرین عفاف و آزادگی را از همان روزهای کودکی با میل و “عشق” می‌کنند، فرق دارد با آموزه‌های شعارگونه که سال‌هاست در پستوی ذهن کودکان بایگانی می‌شود.

 

نمایشگاه قرآن در روزهای استقبال از تابستان، میزبان  شهروندانی از تهران و بعضاً از سراسر ایران است که برای بهره‌مندی از انچه نزدیک‌ترین تطابق را با باورها و فرهنگ‌های ایرانی داشته است گرد هم آمده‌اند. در کنار بازدیدهای معمول از غرفه‌های مختلف اما در ورودی سالن عفاف و حجاب که تقریبا پر مخاطب‌ترین بخش نمایشگاه قرآن امسال است، فضایی را برای عکاسی از کودکان محجبه اختصاص داده‌اند تا خاطره‌ای همیشگی از حضورشان در این رویداد را به همراه داشته باشند.

 

اینکه در روزهای مبارک ماه رمضان توانسته‌اند جذابیت‌های خلاقانه‌ای برای کودکان به وجود آورند که حضور در یک نمایشگاه مفهومی و معنوی را جذاب و عزیز بشمارند و صف های طولانی برای ثبت تصویر کودک خوش حجاب ایرانی فراهم سازند، دست مریزادی ارزشمند برای مسئولان بخش عفاف و حجاب نمایشگاه دارد.

 

زهرا کودک 5 ساله با روسری که حجابی کامل با آن چشمهای معصوم و لبخند کودکانه‌اش دارد با افتخار  بادکنکی در دست می‌گیرد که با حس غرور پشت به پس زمینه‌ای می‌ایستد و برای عکاس ژست می‌گیرد که رویش نگاشته شده ” من حجاب را دوست دارم".

 

مادرش چند متر آن سوی فضا می‌گوید: به اصرار خودش برایش حجابی از نمایشگاه تهیه کردیم و به این غرفه آمدیم تا برایش خاطره‌ای همیشگی بسازیم.

 

زهرا اما مشتاقانه آماده رسیدن به سن تکلیف است تا بتواند همانند مادرش شکل کاملی از حضور یک زن مسلمان را در جامعه امروز نمایش دهد.

 

 این غرفه البته بخشی از فعالیتی است که در این دوره از نمایشگاه در قالب فعالیتی‌های ” من حجاب را دوست دارم” شکل گرفته است که بهره‌گیری از نظرات مردم و ارائه محصولات حجاب و عفاف در قالب فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که از گروه مجری این طرح در نمایشگاه شکل گرفته است.  

 

این فعالیت‌های نتیجه تلاشی گروه مردم محور ” من حجاب را دوست دارم” است که تلاش می‌کنند با شیوه‌هایی خلاقانه زمینه آشنایی مردم را با مفهوم حجاب آشنا سازند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.