آرشیو برای: "دی 1396"

کلیپ طنز/موش مردگی و تام و جری

رئیس‌جمهور و وزرا در زنده‌سوزی نفتکش کجا بودند؟

  رئیس جمهور پس از ۳ روز در قالب گفتگو با دو وزیر نفت و راه و شهرسازی دستور رسیدگی به حادثه و خانواده قربانیان را صادر کرد آنهم در حالیکه در حادثه پلاسکو در همان ساعات اولیه دستور برخورد با مقصران را صادر کرد! بگذریم از آنکه در حادثه پلاسکو برخی مسئولان… بیشتر »

صوت/قصه کودکانه ماهی رنگین کمون

قصه کودکانه «ماهی رنگین کمان» تهیه شده در مرکز صدا و سیمای استان لرستان «سالها پیش در دریای عمیق و زیبا یک ماهی زندگی می کرد. ماهی بسیار زیبا که تنها ماهی زیبای اقیانوس بود پولک هایی داشت مثل رنگین کمان که از رنگ های مختلفی تشکیل شده بود. ماهی های دیگر… بیشتر »

آشنایی اجمالی با اصطلاحات فقهی

آب قلیل ؛‌آبی است کمتر از کُر، که از زمین هم نجوشد. آب کُر مقدار معینی از آب است که اندازه و کیفیت آن در احکام آبها بیان شده است.  آ-ا آب جاری آب در حال جریان، مانند آب چشمه و قنات که از زمین می‌جوشد و رودخانه که از کوه‌ها جاری است و آب لوله‌کشی شهری. بیشتر »

پسری 50 سال بزرگتر از پدر!

                این روزها به مدد طبیعت پرطراوت بهاری، سرشارم از حس خوب اعتقاد به خدا و قیامت. به نظرم این شکوفه‌های دماغ‌پروری که چون کلاهی هزارنقش بر شاخ و برگ درختان کوچه‌باغ‌های شهر، چشم‌نوازی می‌کند، یک پیام صریح بیش ندارند و آن اینکه: انسان که… بیشتر »

تکرار انتقاد از پیامبر (ص) و سایر معصومان (ع)؟

قبل از هر چیز باید سوال را دقیق شناخت و اجازه نداد با خلط ها و ابهام ها، جواب اصلی گم شود. مثلا اگر فرق انتقاد با اخذ مشورت یا سوالاتی که برای کشف حکمت ها و … بوده، روشن نشود قطعا به جواب دقیقی دست پیدا نمی کنیم. کما اینکه باید بین درست بودن… بیشتر »

اصلاح رفتار ناشایست کودکمان

هیچ پدر و مادر و کودک بدون مشکلی وجود ندارند؛ چراکه کودکان همیشه آن‌طور که والدین می‌خواهد، رفتار نکرده و والدین احساس می‌کنند نمی‌توانند رفتار کودک خود را تغییر دهند و ‌آشفته و درمانده می‌شوند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. امروزه بیشتر والدین… بیشتر »

از «خس و خاشاک» تا «آشغال»

چندی پیش شاهد صحبت هایی بودیم که از پشت یکی از مقدس ترین تریبون های مملکت زده شده … صحبت هایی که با انتشارش انتقاداتی را از جناح های مختلف به خود جلب کرد … نسبت دادن اصطلاح “آشغال” به مردم معترضی که به نشانه اعتراض به خیابان ها… بیشتر »

انتظار منجی در ادیان مختلف: منجی عالم خواهد آمد

دنیا هرچقدر هم در یاس و نا امیدی فرو رود باز هم دریچه های امیدی وجود دارد چراکه منجی عالم بالاخره مردم ستم دیده را از ظلم و ستم نجات خواهد دهد و دنیا را از عدالت و مساوات پر خواهد نمود. زمانیکه از وضعیت کنونی جهان خسته می شویم و هیچ راه نجاتی را پیدا… بیشتر »

شعر خوانی طنز،محمدحسین مهدویانی/جنس چینی

نواهنگی زیبا از شعرخوانی طنز «محمدحسین مهدویان» در محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با این ابیات «این طرف استکان یونانی/آن طرف قاشق لهستانی/گاز و یخچال بهترینش چیست؟/آلمانی و انگلستانی/برده از رو تمام قزوین را/سنگ‌پاهای ازبکستانی/معنوی کرده حالت ما را/مهر… بیشتر »

عذاب شب اول قبر را چگونه کم کنیم؟

بعد از مرگ عذاب شب اول قبر انسان را اذیت میکند در ادامه با انجام کارهایی که باعث میشود عذاب شب اول قبر کم تر شود را دنبال کنید. بسیاری از اعمال هستند که موجب کاهش عذاب شب اول قبر در انسان می شوند که یکی از آن ها تلاوت سوره های قرآن کریم است. امام صادق… بیشتر »

تجربه زندگی شیرین بدون تلگرام

از 10 دی به خاطر فرصت طلبی های عده ای که منفعت خود را در ناامن کردن کشور می دانند تلگرام از دسترس خارج شد و زندگی ایرانیان کمی متفاوت شد! این چند روز انگار یک چیز را گم کردیم اما در عوض یک چیز دیگر را پیدا کردیم . بیشتر »

چگونه در دل خانواده همسر جا بشیم + 12 نکته طلایی

تا اسم خانواده همسر می آید، یک مادرشوهر فولادین و یک پدر زن عصبی به ذهن می رسد که نه عروس می تواند با مادر همسر و نه داماد با پدر همسرش، کنار بیایند. اما زوجین باید آگاه باشند که اگر در دل خانواده همسر خود جا باز کنند بسیار زندگی برای آنها دلنشین و بی… بیشتر »

اگر می خواهید از مرگ نترسید، عاشق شوید

خداوند در دنیا از بندگانش خواسته است که در برخوردشان با دیگران صفح داشته باشند؛ بدی های دیگران را نادیده بگیرند … با این اوصاف چگونه ممکن است در قیامت خود خدا عامل به این مبنا نباشد و تنها در جایگاه مچ گیری از بندگان بر آید؟! بیشتر »

بچه‌ شتر دو ساله در فتنه های آخر الزمان

ردپای دشمن در ایجاد فتنه در این مجال، سخن از پدیده ای ناخوشایند است که از گذشته‌های دور تاکنون، بر جوامع اسلامی تحمیل شده، عرصه را بر مسلمانان تنگ کرده است. این پدیده شوم که می‌ توان آن را رد پای بیگانه نامید‏، فتنه و فتنه‌ انگیزی است که از دیرباز تا… بیشتر »

تمرکزتان را اینگونه زیاد کنید

این روزها حواس پرتی به آسانی رخ می دهد مثلا در حال انجام کاری هستید که یک عامل خارجی حواستان را پرت می کند به عنوان مثال در حال مطالعه هستید که ناگهان صدای دعوایی به گوشتان می رسد و به کل حواستان را پرت می کند که این حواس پرتی ها باعث می شود آنگونه که… بیشتر »

#خداحافظ_تلگرام

بیایید از فرصت استفاده کنیم و این نرم افزار غربی که باعث بسیاری از مشکلات در خانواده ها و جامعه ماشده است را با #خداحافظ_تلگرام کنار بگذاریم و از نرم افزار بومی آی گپ که کارایی همچون تلگرام دارد و حتی تماس صوتی رایگان آن نیز فعال است را ترویج دهیم. در… بیشتر »

انتخاب زیباترین همسر جهان.........

مراقب چشم ها و نگاهمون باشیم بیشتر »

دانلود نرم افزار اندروید کوثر بلاگ و آموزش نصب و استفاده از آن(جدید)

سامانه کوثر بلاگ از ابتدا تا کنون تحولات و پیشرفت های مختلفی داشته است. جدیدترین اقدام، تولید نرم افزار اندروید سامانه است که نکاتی در استفاده از این برنامه تقدیم می گردد. امید است که این نرم افزار گوشی همراه، موجب سهولت کار و در جهت تقدیر از تلاشگران و… بیشتر »

اندر گرد و غبار فتنه............

با خامنه ای کسی نگردد گمراه او در شب فتنه میدرخشد چون ماه در هر نفسم برای او میخوانم لا حول ولا قوت الا با الله بیشتر »

تیتر جالب گاهنامه رصد!!!!

دکتر زاهدی: مردم از خط و خط‌بازی خسته شده‌اند/ روحانی مدیران نالایق را کنار بگذارد

            رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: مردم از خط و خط‌بازی خسته شدند، از روحانی می‌خواهیم که مدیران نالایق را کنار بگذارد، مدیرانی را بیاورند که خادم و نوکر مردمند. محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس در همایش 9 دی در اصفهان، بیان داشت: در ابتدای… بیشتر »

سردار غیب پرور در خمین: انواع تحریم‌ها نتیجه فتنه ۸۸ است

سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور با حضور در زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب در مصلای شهر خمین، در اجتماع با شکوه هزاران نفر از مردم این شهر از آحاد و اقشار گوناگون جامعه سخنرانی نمود. سردار غیب پرور، خمین را دیار مردمان خوب، مومن و متدین دانست و با گرامی… بیشتر »

33 دفتر بسیج‌ دانشجویی: مسئولین غرق در اشرافیت، توان شنیدن صدای مردم را ندارند

                ۳۳ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در بیانیه ای به اعتراضات معیشتی و بی توجهی مسئولین دولتی واکنش نشان دادند.  متن این بیانیه به شرح ذیل است:    بسم الله الرحمن الرحیم «باید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب وجدان، این مردمی که… بیشتر »

مرگ بر گرانی!/ افزایش مشکلات معیشتی صدای مردم را درآورد

                موضوع یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست. فقر معضلی است که حالا چند سالی می‌شود گریبان مردم کشورمان را گرفته. فرقی هم ندارد کجا ساکن باشید، در پایتخت با ساختمان‌های بلند یا در شهرستانی دورافتاده با خانه‌های ساده‌ساز. هر کسی به اندازه خودش فقر… بیشتر »

فیلم/چرا رهبری مستقیم جلوی بعضی امور را نمی گیرد؟

پاسخ علیرضا پناهیان به یک پرسش فراگیر در مورد این که چرا رهبرانقلاب مستقیم جلوی بعضی امور نمی‌ایستند؟! بیشتر »

بیست جمله طلایی راجع به «۹ دی» و «فتنه»

در آستانه فرارسیدن روز «نهم دی»، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بیست جمله‌ی برگزیده از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره «حماسه نهم دی» و «فتنه»، منتشر کرد: * فتنه‌ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه‌انگیز دستش کوتاه میشود.… بیشتر »

تجمع نه به گرانی؛ مردم گله‌مندند اما هوشیار + فیلم

                هنگامی که مردم در شهرهای مختلف کشور نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی خود دست به تجمع زدند، رسانه‌های معاند و دشمنان ملت ایران به سرعت به صحنه آمدند و سوار بر این موج، تلاش کردند به این تظاهرات به حق مردم، رنگ و بویی سیاسی بدهند و آن را به… بیشتر »

یوم‌الله نهم دی‌ماه روز تجلّی قدرت الهی در برابر فتنه عظیم آمریکایی ـ صهیونیستی است

                شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، «قطعنامه تجمع پرشور نکوداشت حماسه یوم‌الله ماندگار نهم دی ماه سال ۱۳۹۶» را منتشر کرد. متن این قطعنامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم یوم‌الله نهم دی‌ماه روز تجلّی دست قدرت الهی در برابر فتنه عظیم… بیشتر »

فیلم/بررسی ادعایی که 8 ماه کشور را در سال 88 به آشوب کشاند!!!!!!

تقلب واژه ای  بود که فتنه گران  پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با استفاده از آن 8 ماه کشور را به آشوب کشیدند.  مستند کوتاه زیر به بررسی ادعای تقلب پرداخته است. بیشتر »

هفته پژوهش گرامی باد

پژوهش مقدمه راه بلندی است برای ………..  برای نیل به پیشــرفت و توسعه همه جانبه یک کشـور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است. بنابر این نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشــــــی یکـی از شاخص‌هــای اصلی توسعـــه و… بیشتر »

چهارم ربیع الثانی سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی سیدالکریم گرامی باد.

برابر حدیثی از امام هادی زیارت مرقد مطهر ایشان در شهرری ثواب زیارت قبرمطهر امام حسین (ع)را دارد. چارمین روز ربیع الاخر آمد باز مولودی زنسل حیدر آمد منتسب بر اولین فرزند زهراست(س) بیشتر »

مروری کوتاه بر زندگانی آیت الله حائری شیرازی

  پس از فوت امام راحل به عنوان اولين مخالف شورايي شدن رهبري سخنان مؤثري را در اين مجلس ايراد کرد كه در نهايت به انتخاب رهبر معظم انقلاب منجر شد.   آیت الله محمد صادق(محي الدين) حائري شيرازي در اسفند سال 1315 در شيراز در خانواده اي اصيل و روحاني كه به… بیشتر »

مدیر نجومی فرمایشی چه انگیزه‌ای برای حل مشکلات دارد آقای جهانگیری؟!

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید برخی بانک‌ها آن طور که باید انگیزه حل مشکلات را ندارند. اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بانکی گفت:  در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفته شد کارگروهی در سطح ملی و استانی برای تسهیل و رفع موانع تولید ایجاد… بیشتر »

شفافیت را می‌توان از قیمت منزل مسکونی آقای رئیس جمهور شروع کرد!

سخنان دیروز رئیس جمهور در همایش حقوق شهروندی 180 درجه با عملکرد دولت و برخی مدیران آن تناقض دارد. آقای روحانی دیروز گفت: یکی از مهم‌ترین حقوق شهروندی دسترسی مردم به اطلاعات است. همه باید بدانند چه خبر است و چه تصمیماتی دارد اتخاذ می‌شود. به دولت دستور… بیشتر »

«پخش زنده پارتی ۹۰ نفره» هنگام تب و تاب زلزله!

پلیس پایتخت، پنجشنبه شب گذشته، ۲۳۰نفر را در دو پارتی شبانه در دو منطقه از تهران دستگیر کرد. سرهنگ ذوالفقار برفر رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ در این باره گفته است: یکی از این مهمانی‌ها در باغی در لواسان بود که تعداد ۱۴۰ نفر در آن دستگیر شدند. این… بیشتر »

دلربایی در خیابان برای آقای شوهر

برخی زنان جامعه امروز را می بینی انگار می خواهند پا به فرش هالیوودی بگذارند. شاید به اندازه بازیگران هالیوودی هم زیبا باشند اما هرگز جذاب نخواهند بود و با وجود تمام تلاش برای زیبا کردن خود هیچ وقت تیرشان به هدف نمی خورد و در اکثر اوقات با شکست مواجه می… بیشتر »

چرا ثواب زیارت عبدالعظیم برابر با امام حسین(علیه السلام)است؟

باید توجه داشت که آن ثواب‌ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست. در ابتدا باید گفت: باید توجه داشت که آن ثواب‌ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست،… بیشتر »

امام زاده ای که 3 امام معصوم را درک کرده بود!

ایشان از جمله شخصیت های برجسته شیعی در قرن سوم هجری است که توفیق درک سه امام معصوم را (امام جواد (علیه السلام)، امام هادی (علیه السلام)، امام حسن عسکری (علیه السلام)) داشته است یکی از امام زادگان جلیل القدری که نسب او با چهار واسطه به امام حسن مجتبی… بیشتر »

دستمال مرطوب‌های خطرناک!

دیگر اعتیاد و استعمال مواد مخدر به کارتن‌خواب‌ها و ولگردان خیابانی محدود نمی‌شود زیرا امروزه شاهد ظهور و بروز انواع مواد مخدر با آسان‌ترین روش‌های استفاده در جامعه هستیم. امروزه اصطلاح تکراری “آسیب‌های اجتماعی” بیش از پیش شنیده می‌شود و هر… بیشتر »
  • شعار سال

    آپلود عکس
  • حاج قاسم

    آپلود عکس
  • نماهنگ زیبای مدافعان حرم

  • پند هاي امام علي عليه السلام

  • همسنگران

    همسنگران