آرشیو برای: "آبان 1396"

رهبر معظم انقلاب: از ساعات اول حادثه دائماً به مسئولان سفارش‌های لازم را کرده‌ام

                حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه حضور در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، از روستاهای کوئیک مجید، کوئیک عزیز، کوئیک حسن، سراب ذهاب و قلعه بهادری بازدید کردند. بیشتر »

به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی ، پایان داعش را اعلام می‌کنم

فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به محضر مقام معظم رهبری با اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.… بیشتر »

بشنو از لیل المبیت مرتضا

آن روزها آزار مشرکان بلای جان مسلمانان شده بود. مسلمانان به دستور پیامبر (ص) گروه گروه مکه را به سمت یثرب ترک کردند. حالا دیگر کفار قریش تنها یک راه برای خاموش کردن دعوت پیامبر (ص) می شناختند. آنها تصمیم گرفتند از هر قبیله جوانی دلیر انتخاب و شبانه بر… بیشتر »

دعاي آخرماه صفر:'

سبحان الله يافارج الهمّ وياكاشف الغم فرّج همي ويسرّ أمري وأرحم ضعفي وقلة حيلتي وأرزقني من حيث لاأحتسب يارب عالمين . حضرت محمد(ص) فرمودند:هركس مردم راازاين دعاباخبركند، گرفتاريش گشايش ميابد. پیامبر فرمود هر کس پایان ماه صفر را خبر دهد بهشت بر او واجب… بیشتر »

توصیه آیت الله بهجت در زیارت امام رضا علیه السلام

توصیه‌هایی از مرحوم آیة الله العظمی بهجت در باب زیارت امام رضا علیه السلام به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت علیه السلام به شما اجازه داده است. اذن دخول حضرت سیدالشهداء… بیشتر »

علت نام گذاری امام رضا (ع) به ضامن آهو چیست؟

یکی از القاب مشهور امام رضا (ع) ضامن آهو است. این داستان آن گونه که در میان مردم مشهور است، در منابع شیعی موجود نیست، اما شبیه به این نقل که در میان عامۀ مردم مطرح است یکی از القاب مشهور امام رضا (ع) ضامن آهو است. این داستان آن گونه که در میان مردم… بیشتر »

آیا مأمون عباسی شیعه بوده است؟

بسیاری از خلفای بنی‌عباس - که تیره‌ای از بنی‌هاشم بودند - اگرچه تمایلاتی شیعی داشتند، اما قدرت‌طلبی به آنان اجازه نمی‌داد تا آن‌را برملا سازند. پاسخ اجمالی بسیاری از خلفای بنی‌عباس - که تیره‌ای از بنی‌هاشم بودند - اگرچه تمایلاتی شیعی داشتند، اما… بیشتر »

آیا قدمگاه سندیت دارد؟

در قدمگاه نیشابور سنگی وجود دارد که عنوان می‌شود به صورت اعجازآمیز، اثر پای امام رضا(ع) بر آن نقش بسته است. آیا این موضوع دارای سند تاریخی و روایی است؟ پرسش آیا اثر پای امام رضا(ع) بر سنگ در قدمگاه نیشابور واقعی است؟ چرا آن‌را به آزمایشگاه نمی‌فرستند؟ بیشتر »

ویژه شهادت امام رضا(ع)

چقدر اندوهت فراوان شده است که از خداوند مرگ خویش را می‌خواهی حضرت ثامن‌الحجج مولانا على بن موسى‌الرضا (ع) در سال ۲۰۳ ه‍ بنابر اصح [۱] دو سال پس از وفات حضرت معصومه (علیها‌السلام ) به شهادت رسیدند. سن مبارک حضرت ۴۹ یا ۵۵ سال بوده است [۲].بنابر نقلى در ۲۷… بیشتر »

ماتم گرفته حال و هوای مدینه

​ رسول خدا (ص) خوب می دانست که زمان پرکشیدنش نزدیک شده است. ماه های آخر سخنانش بیشتر به وصیت شبیه بود. در آخرین حج به یارانش فرمود:“مناسك خود را از من فراگيريد، شايد بعد از امسال ديگر به حج نيايم"[1] در بازگشت از همان حج بود که وصی و جانشین خودش… بیشتر »

جدیدترین فهرست اسامی کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه

            پزشکی قانونی اسامی 357 نفر از جانباختگان زلزله یکشنبه شب در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه، اسلام آباد غرب،کرند و قصر شیرین را به شرح زیر اعلام کرد.  در شهر ثلاث باباجانی خورشید احمدی فررزند محمود خاتون فیضی فرزند فرج بیشتر »

#ارتش_سپاه_مچکریم/ تشکر مردم از خدمات نیروهای مسلح به زلزله‌زدگان

              یکشنبه (بیست و یکم آبان) زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر و در عمق 8 کیلومتری زمین کرمانشاه را لرزاند. براساس گفته سرپرست سازمان اورژانس کشور، تا این لحظه آمار تعداد مصدومان زلزله غرب کشور، 9397 نفر و تعداد فوتی‌ها حدود 400 تن اعلام شده است.… بیشتر »

کلیپ جالب از پیاده روی اربعین 96

#اربعین کلیپ دیدنی از اربعین96 1510519541550240bf14c5b3fe6907e8c75d0b8625.mp4 بیشتر »

دلیل برتری خاک کربلا بر زمین کعبه چیست؟ + صوت

                  زیارت امام حسین(ع) از جمله موضوعاتی است که در سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) بسیار بر آن تأکید شده است.اینکه چرا اینقدر در گنجینه روایات به زیارت امام حسین(ع) توصیه شده‌ایم، بسیار جای تأمل و تفکر دارد،در همین راستا، حجت الاسلام مسعود… بیشتر »

فیش حقوقی امام علی (ع)

                 تعدادی از کاربران فضای مجازی، تصویری از سخنان امیرالمومنین (ع) در خصوص بیت‌المال را با عنوان فیش حقوقی امام علی (ع) منتشر کرده‌اند. سخنان نغز امیرالمومنین علی (ع) که راهگشای سربلندی، پیشرفت و حرکت به سمت جلوست در همه ابعاد زندگی انسان… بیشتر »

جوان‌ترین شهید مدافع حرم چه کسی بود؟

                  شهید سید مصطفی موسوی، جوانترین شهید ایرانی مدافع حرم که در سن 20 سالگی، به عنوان بسیجی تکاور به سوریه اعزام شد و در روز بیست و یکم آبان سال 1394، در شهر حلب سوریه به شهادت رسید. شهید سید مصطفی موسوی را که به عنوان جوانترین شهید ایرانی… بیشتر »

برخی اقدامات دولت در موضوع اربعین شائبه کاسب‌کاری دارد

                      شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به اعضای ستاد ملی اربعین نوشت: برخی اقدامات دولت شائبه کاسبکاری از اربعین دارد. متن این نامه به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم از جمله‌ی شاخه‌های شکر (راه پیمایی اربعین)، یکی… بیشتر »

طرح همپای اربعین

جمعی از خادمین امام حسین(ع) با همکاری کمیته فرهنگی ستاد اربعین و موکب بزرگ امام رضا(ع) اقدام به راه‌اندازی اجتماعی بزرگ در فضای مجازی با حضور عاشقان آن حضرت نموده‌اند. با نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع)؛ طرحی با عنوان “همپای اربعین” راه‌اندازی… بیشتر »

گلچین مداحی های صوتی پیاده روی اربعین

در آستانۀ اربعین حسینی مجموعه ای از مداحی های ویژۀ اربعین با نوای جمعی از ذاکران اهل بیت علیهم السلام را می توانید در زیر دانلود کنید. — حاج محمود کریمی —   حاج محمود کریمی: ای برادر پاشو خواهرت رسیده بیشتر »

دیدار نخست‌وزیر عراق با رهبر انقلاب

نخست‌وزیر عراق امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد. به گزارش ایسنا، حیدر العبادی نخست‌ وزیر عراق و هیات همراه، صبح امروز (پنجشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. مشروح خبر متعاقباً منتشر خواهد شد. بیشتر »

انهدام یک تیم تروریستی در منطقه چالدران

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی و هلاکت اعضای آن در منطقه چالدران خبر داد. ‌به گزارش ایسنا، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) ‌نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی دریافت… بیشتر »

لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۵ سال فراق + فیلم

              خبر بازگشت پیکر مطهر شهید سیف الله آقاتهرانی که پس از 35 سال از زمان شهادت در تفحص به دست آمده به خانواده‌اش داده شد. خیلی تاثیر گذاره : حتما ببینید بیشتر »

جماعت بی ریشه

? وقتی ملاک حق، نان باشد ?  سرگرم کار خودشان هستند. نه حق می دانند چیست و نه باطل. حق در دیگی است که برای آنها بجوشد. وقتی علی (ع) امیرشان باشد. لبیک می گویند و با معاویه می جنگند و حقوقشان را از بیت المال می گیرند. فردا که فرزند معاویه امیر اس… بیشتر »
  • شعار سال

    آپلود عکس
  • حاج قاسم

    آپلود عکس
  • نماهنگ زیبای مدافعان حرم

  • پند هاي امام علي عليه السلام

  • همسنگران

    همسنگران