موضوع: "مقاله"

نگاهی به کمپانی‌های برهنگی در ایران

(بسم الله الرحمن الرحیم)
 

رضاخان هفدهم دی‌ماه 1314 قانون کشف حجاب در ایران را تصویب کرد و زنان ایرانی باید پوشش‌هایی مثل چادر، روبند و روسری را کنار می‌گذاشتند؛ حالا بعد از 79 سال میراث‌داران رضاخان آزادی را فقط در عدم پوشش می‌بینند و نوع اعتراض خود را به هر شکل ممکن تا کسب هفتمین مصرف‌کننده لوازم آرایش در دنیا پیش می‌برند.

طاهره قرةالعین تقریباً اولین زنی بود که بدون روبنده در دربار ناصرالدین شاه قاجار سخنرانی کرد و این مسئله را از نخستین نشانه‌های کشف حجاب در ایران توصیف می‌کنند، اما حالا فکر کردن حتی به این مسئله لبخند تلخی را به لب‌ها می‌آورد.

ادامه »

ماتم گرفته حال و هوای مدینه

رسول خدا (ص) خوب می دانست که زمان پرکشیدنش نزدیک شده است. ماه های آخر سخنانش بیشتر به وصیت شبیه بود. در آخرین حج به یارانش فرمود:“مناسك خود را از من فراگيريد، شايد بعد از امسال ديگر به حج نيايم"[1] در بازگشت از همان حج بود که وصی و جانشین خودش را نیز تعیین فرمود. در جای دیگر نیز فرمود: “نزديك است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت نمايم و من دو چيز گران در ميان شما مى گذارم و مى روم: كتاب خدا و عترتم، اهل بيتم… و خداوند لطيف و آگاه به من خبر داد كه اين دو هرگز از يكديگر جدا نشوند تا كنار حوض كوثر بر من وارد شوند. پس خوب بينديشيد چگونه با آن دو رفتار خواهيد نمود"[2]

ادامه »

جدیدترین فهرست اسامی کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه

جدیدترین فهرست اسامی کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه

 

 

 

 

 

 

پزشکی قانونی اسامی 357 نفر از جانباختگان زلزله یکشنبه شب در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه، اسلام آباد غرب،کرند و قصر شیرین را به شرح زیر اعلام کرد.

 در شهر ثلاث باباجانی

  1. خورشید احمدی فررزند محمود
  2. خاتون فیضی فرزند فرج

ادامه »

مقاله:ارزشمندترین اشک‌ها

مظلومیت و بی‌گناهی سیدالشهدا (ع) و خاندان او
اگر دشمنان دين جرم و خطاي بزرگي مرتكب شوند و به سرزمين‌هاي اسلامي تجاوز كنند، بر هر مسلماني واجب است به جنگ با او برخاسته و او را تنبيه كند؛ امّا گاهي حاكمي در سرزمين‌هاي اسلامي دچار جرم و گناه علني مي‌شود و مي‌خواهد دين اسلام را به انحراف بكشاند؛ اينجا نيز برعهدة مسلمانان است به مخالفت با او برخاسته و او را از حكومت عزل كنند.

ادامه »

چگونه مي‏توان عاشق خدا شد؟ و اشاره ‏هاي مستقيم او را مشاهده كرد؟

چگونه مي‏توان عاشق خدا شد؟ و اشاره‏هاي مستقيم او را مشاهده كرد؟


عشق حقيقي، عشق اكبر يا محبت اول1، عشق به معشوق حقيقي و منحصر به فردي است كه با عشق به خود جهان را آفريد و عشق را در تمام هستي، از جمله انسان، قرار داد2؛ محبوبي كه قرآن كريم وي را محبوب حقيقي و اصلي مي‏داند3 و روايات بر محبت و عشق وي بسيار تأكيد ورزيده‏اند.4؛ يعني خداوند متعال.

ادامه »

مقاله : آيا ياد مرگ براى انسان آثار و فوايدى هم دارد؟

آيا ياد مرگ براى انسان آثار و فوايدى هم دارد؟
پاسخ
اعتقاد به آخرت و ياد آن در رفتار انسان نقش به سزايى دارد; به گونه اى كه حتّى اعتقاد به توحيد چنين تأثيرى را ندارد. اعتقاد به آخرت و معاد سومين ركن از اركان اعتقادى اسلام محسوب مى شود و اگر كسى معاد را نپذيرد، گويا آن دو ركن ديگر (توحيد و نبوت) را هم نپذيرفته و اصلا داخل در دين اسلام نشده است; لذا پذيرش اين اصل و باورداشتن حيات جاودانه ى آخرت كه با مرگ و انتقال از حيات دنيا به آخرت شروع مى گردد، تأثير به سزايى در افكار و كردار انسان دارد.[1]

ادامه »
1 2
  • شعار سال

    آپلود عکس
  • حاج قاسم

    آپلود عکس
  • نماهنگ زیبای مدافعان حرم

  • پند هاي امام علي عليه السلام

  • همسنگران

    همسنگران